نخستین محموله نارنگی از پاکستان وارد سیستان وبلوچستان شد

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: پس از ۹ سال ممنوعیت ورود میوه‌های گرمسیری به استان نخستین محموله نارنگی به وزن حدود ۵۰۰ تن از پاکستان وارد کشور شد.

به گزارش اگزیم نیوز، مبین علی میر روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: واردات نارنگی از طریق بازارچه‌های‌ مرزی سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است قبل از عید نوروز پنج هزار تن نارنگی از پاکستان وارد سیستان و بلوچستان شود.
مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: واردات میوه‌های گرمسیری دیگر از جمله موز، آناناس نیز مجوز دریافت کرده و قرار است بزودی موز هم وارد استان شود.
وی خاطرنشان کرد: میوه‌های وارد شده به استان از فردا در قالب طرح تنظیم بازار توزیع و شرکت‌های تعاونی ادارات هم می‌توانند خریداری کنند.
میر ادامه داد: با شروع واردات میوه‌های گرمسیری امیدواریم قیمت میوه در آستانه عید نوروز در سیستان وبلوچستان و دیگر نقاط کشور کاهش باید و به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد.
براساس این گزارش، بازارچه‌های مرزی محوطه‌ای است محصور، واقع در نقطه صفر مرزی در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا، یا مکان‌هایی که طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین ایران و کشورهای همجوار تعیین می‌شود و اهالی ۲ طرف مرز می‌توانند تولیدات و محصولات کشور خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات برای داد و ستد در این بازارچه‌ها عرضه کنند.
سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان‌های مرزی کشور را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرزهای مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند. 

کد خبر 41635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =