جزئیات تجارت ایران و لبنان در ۵ سال گذشته

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: تراز تجاری ایران و لبنان در سال های اخیر همواره به نفع ایران بوده و صادرات بیشتری از ایران به لبنان نسبت به واردات از این کشور انجام شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، فرزاد پیلتن در مورد تجارت ایران و لبنان در سال های اخیر گفت: حجم تجارت جمهوری اسلامی ایران و لبنان در سال های اخیر به ترتیب ۱۰۵ میلیون دلار ( ۱۳۹۵)،  ۱۲۴ میلیون دلار (۱۳۹۶)  و ۷۸ میلیون دلار (سال ۱۳۹۷) و ۴۸ میلیون دلار (سال ۱۳۹۸) بوده است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در سال ۱۳۹۹ نیز حجم تجارت دو کشور ۳۳ میلیون دلار بوده است.

وی گفت: در تمام این سال‌ها تراز تجاری دو کشور به نفع ایران بوده و صادرات بیشتری از ایران به لبنان نسبت به واردات از این کشور انجام شده است.

پیلتن بیان داشت: به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۹ از مجموع  مبادلات تجاری میان دو کشور حدود ۲۱ میلیون دلار آن متعلق به صادرات  جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: برگزاری کمیته مشترک بازرگانی، بررسی امضای موافقت نامه ترجیحات تجاری، توسعه مشارکت‌های نمایشگاهی، تبادل هیات‌های تجاری، احیای مرکز تجاری ایران در بیروت و فعال نمودن شورای مشترک بازرگانان دو کشور از جمله مهم‌ترین برنامه های در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص توسعه روابط تجاری میان دو کشور است.

کد خبر 42248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =