مسائل سیاسی روز و نوسانات نرخ دلار از ابهامات فعالیت سهامداران در بورس هستند

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با استقبال از اجرای پیشنهادات ۷+۳ در بازار سرمایه می‌گوید در حال حاضر مسائل سیاسی، احتمال بازگشت آمریکا به برجام و نرخ دلار از جمله ابهامات سهامداران و فعالان بازار سرمایه است.

محمد ثریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره تصمیمات اخیر اخذ شده توسط ستاد هماهنگی‌های اقتصادی دولت، سران قوا، شورای عالی بورس و افزایش نرخ تسعیر ارز بانک‌ها گرفته شده و تاثیر آن بر بازار سرمایه، گفت: تصمیمات اخذ شده در دو هفته اخیر، حرکتی روبه جلو بوده و به نوعی می‌تواند به بازگشت اعتماد به بازار سرمایه کمک کند.

وی افزود: البته این انتظار که این تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به سرعت خود را در بازار نشان دهد، درست نیست و این سیاست‌ها برای نشان دادن تاثیر خود نیاز به زمان بیشتری دارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بسیاری از سهم‌ها اصلاح قیمتی خوبی داشته‌اند ولی تصور می‌کنم که هنوز بازار به اصلاح خود کامل نرسیده؛ شاخص کل هنوز به آن کف مطلوب که باعث ورود پول هوشمند و پرقدرت شود، نرسیده هرچند قیمت سهم‌های بزرگ و بنیادین مناسب و متعادل است.

مدیرعامل کارگزاری توسعه صادرات درباره متقارن شدن دامنه نوسان و تغییر در حجم مبنا، اظهار داشت: این موضوع کمک می‌کند تا شاخص کل به نوعی به صورت متعادل و به قیمت خود برسد.

ثریانژاد تصریح کرد: مشکلی که در خصوص دامنه نوسان و متقارن کردن آن دارم این است که این کار باید انجام شود ولی وقتی دامنه نوسان سهمی باز می‌شود یک ارزش ذاتی برای آن درست کنیم و بازارگردان قوی هم داشته باشد. بدین معنا که اگر سهمی قوی و بازارساز با ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت خود باز شد، صف فروش نشده و موجی از نگرانی را در بین سهامداران خود به وجود نیاورد.

وی ادامه داد: به نظر من، باید برای هر سهمی متناسب با سهامداران عمده‌اش یک ارزش ذاتی تعیین شود تا زمانی که دامنه نوسان آن باز شد، خریداران پر قدرت برای آن وجود داشته باشد و هیجان فروش از آن گرفته شود.

این کارشناس بازار سرمایه در عین حال تاکید کرد: طی روزهای گذشته تصمیمات خوبی در جهت حمایت از بازار سرمایه اتخاذ شده ولی همچنان ابهامات سیاسی در خصوص بازگشت آمریکا به برجام، قیمت دلار و سمت و سوی آن در بازار از جمله موارد ابهامی است که این مسائل سیاست‌های اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های انجام شده برای حمایت از بورس را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

کد خبر 42842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =