پتانسیل‌های منطقه آزاد قصرشیرین از دیگر مناطق آزاد کشور بیشتر است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: منطقه آزاد قصرشیرین پتانسیل‌های بیشتری نسبت به بسیاری از مناطق آزاد موجود و رقبای خود دارد که زیرساخت جاده‌ای مناسب و همجواری با ۲ بخش عربی و کُردی عراق بخشی از آن است.

به گزارش اگزیم نیوز؛ «بهزاد باباخانی»در جلسه مشترک با سرمایه‌گذاران لبنانی ضمن تاکید بر حمایت کامل دولت از هرگونه سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه افزود: لبنان کشور دوست و برادر ما است و ما در بسیاری از جهات با هم منافع مشترک داریم.

 وی اظهار داشت: با تصویب منطقه آزاد قصرشیرین شاهد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهیم بود که علت آن پتانسیل های فراوان منطقه آزاد تجاری  صنعتی قصرشیرین است.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه منطقه آزاد قصرشیرین پتانسیل های بیشتری نسبت به بسیاری از مناطق آزاد موجود و رقبای خود دارد از دسترسی به بازار جذاب عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه و زیرساخت مناسب اقامتی و هتلینگ به عنوان بخشی از این مزیت ها یاد کرد.

به گفته باباخانی، وجود زیرساخت راه‌آهن سراسری که تا ۷۰ کیلومتری مرز وجود دارد و طی چند سال آینده تا خسروی و بعد به راه‌آهن سراسری عراق و در نهایت به لاذقیه سوریه می‌پیوندد که مساله حمل و نقل را برای هر سرمایه‌گذاری در بازارهای هدف را آسان می‌کند.

این مسوول از وجود زیرساخت پایانه ای مناسب در ۲ مرز پرویزخان و خسروی به عنوان مزیت دیگر منطقه آزاد قصرشیرین نام برد و افزود: در بسیاری موارد دیگر چشم انداز مناسبی برای این منطقه به ویژه در بخش تولید صادرات محور ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: مناطق آزاد دارای مزایای و مشوقهای زیادی از جمله امکان ثبت ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری برای سرمایه گذار خارجی،  آزادی کامل ورود و خروج سرمایه با سود، تشریفات ساده گمرکی، تسهیل واردات مواد اولیه مورد نیاز، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله و تسهیل در صدور روادید و ویزا برای اتباع خارجی است که هرگونه سرمایه‌گذاری در این منطقه را دارای توجیه اقتصادی می‌کند.

باباخانی افزود: مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن ترین مرزهای منطقه برای سرمایه گذاران است و همین امنیت بالا سبب شده به زودی شاهد سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه گاز و پتروشیمی در مناطق مرزی استان باشیم.

 او گفت: منطقه آزاد قصرشیرین پس از طی مراحل اداری و تشکیل سازمان مسوول بسرعت آماده واگذاری به سرمایه گذاران خواهد شد.

سرمایه گذار لبنانی متقاضی سرمایه گذاری در صنایع بسته بندی بوده و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین اعلام کرد.

در این جلسه قبادی مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری و حیدریان مدیرکل امور اقتصادی نیز حضور داشتند.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین نیز به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

کد خبر 42903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =