افزایش ۰.۰۲ درصدی نرخ سود در بازار بین بانکی

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ سود در بازار بین‌بانکی در یک هفته منتهی به بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه برابر با ۱۹.۵۸ درصد بود که ۰.۰۲ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، آمارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهند که نرخ سود در بازار بین بانکی از ۱۹.۵۶ درصد در یک هفته منتهی به شانزدهم اردیبهشت‌ماه به ۱۹.۵۸ درصد در یک هفته منتهی به بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه رسیده است.

با این حال مقایسه نرخ سود در این هفته نسبت به یک هفته منتهی به یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که این نرخ ۰.۳۲ درصد کاهش یافته است.

براساس آمارهای بانک مرکزی نرخ سود در بازار بین‌بانکی در هفته منتهی به یازدهم فروردین‌ماه امسال ۱۹.۹، در یک هفته منتهی به نوزدهم فروردین برابر با ۱۹.۸۷ درصد، در یک هفته منتهی به بیست‌وششم فروردین ۱۹.۸۲ درصد، در یک هفته منتهی به دوم اردیبهشت‌ماه برابر با ۱۹.۷۶ درصد، در یک هفته منتهی به نهم اردیبهشت‌ماه برابر با ۱۹.۵۷ درصد و در یک هفته منتهی به شانزدهم اردیبهشت‌ماه برابر با ۱۹.۵۶ درصد بوده است.

براین اساس حداقل نرخ توافق برای بازخرید در بازار بین بانکی در هفته مورد اشاره برابر با ۱۹.۹ درصد بوده که ۰.۱ درصد بیشتر از هفته قبل از آن است.

با این حال نرخ اعتبارگیری قاعده‌مند از ابتدای امسال بدون تغییر برابر با ۲۲ درصد بوده است.

همچنین نرخ سپرده‌گذاری قاعده‌مند نیز از ابتدای امسال ۱۴ درصد بوده است.

کد خبر 43003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =