تغییر میزان عوارض صادراتی تخم مرغ

عوارض صادراتی تخم مرغ از روز بیست‌و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تا پایان روز نهم خردادماه ۱۴۰۰ و به مدت ۱۵ روز از ۳۵ هزار ریال به ۲۰ هزار ریال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، براساس تصمیمات یکصد و سی و هشتمین جلسه ستاد تنظیم بازار و نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، عوارض صادراتی تخم مرغ به مدت ۱۵ روز کاهش یافت.

در نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی آمده است: در چارچوب تفاهم نامه همه جانبه فی‌مابین و در راستای تنظیم قیمت، حفظ و پایداری تولید تخم مرغ خوراکی مقرر است از تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ماه به مدت ۱۵ روز میزان مابه التفاوت یارانه ارزی صادرات تخم مرغ از ۳۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم به ۲۰ هزار ریال کاهش یابد.

براین اساس ضروری است مجوزهای مربوطه به صورت مرحله ای و به میزان یک هزار تن در چارچوب تعیین شده صادر و صدور مجوز مرحله بعد منوط به بررسی و گزارش روند قیمتی در بازار توسط آن اتحادیه و با هماهنگی دفتر توسعه صادرات معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی باشد.

همچنین در صورتی که قیمت درب مرغداری در سه روز پیاپی ۷ درصد بالاتر از قیمت مصوب قرار گیرد، صدور مجوز صادرات متوقف خواهد شد.

کد خبر 43475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =