رشد ۱۵.۸ درصدی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی

آمارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد که دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان سال ۹۹ با ۱۵.۸ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به رقم ۶۲۱۴.۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، بررسی آمارهای منتشر شده در گزیده‌های آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان اسکناس و مسکوک(خارجی)بانک مرکزی در اسفندماه ۹۹ به ۱۲.۴ هزار میلیارد ریال رسیده که ۲۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ داشته است.

همچنین بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی ۱.۱ درصد در مدت زمان مورد گزارش رشد داشته و به ۱۱۷۰.۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد که بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی با ۸.۷ درصد افزایش ۱۲۰۳.۰ هزار میلیارد شده است.

رشد ۳۲.۹ درصدی سپرده بانک‌ها نزد بانک مرکزی

میزان سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی در پایان سال گذشته ۳۷۵۶.۹ هزار میلیارد ریال بوده است. این رقم رشدی ۳۲.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد.

براساس این گزارش میزان سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی با ۳۶.۳ درصد رشد در پایان سال ۹۹ به ۳۵۴۹.۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سپرده‌های بخش دولتی نزد بانک مرکزی نیز در پایان سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۳۸.۷ درصد افزایش یافته و ۱۳۹۰.۳ هزار میلیارد ریال شده است.

افزایش ۴۷.۹ درصدی دارایی خارجی بانک‌ها

همچنین در پایان سال ۱۳۹۹ میزان دارایی‌های خارجی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۹۱۹۲.۸ هزار میلیارد ریال بوده است که این رقم ۴۷.۹ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد نشان می‌دهد.

با این حال مانند میزان اسکناس و مسکوک بانک‌ها و موسسات اعتباری ۶۷.۶ هزار میلیارد ریال بوده است که ۲۴.۹ درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که بدهی بخش دولتی به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز در مدت زمان مورد گزارش ۳۶.۹ درصد افزایش یافته و به ۴۱۱۶.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

افزایش ۴۱.۱ درصدی سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها

گزیده‌های آماری منتشر شده توسط بانک مرکزی حکایت از رشد ۴۱.۱ درصدی سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیرتجاری در اسفندماه ۱۳۹۹ دارد. براین اساس این حجم از سپرده‌گذاری با ۳۴۰۲۶.۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

از این میزان ۶۱۷۴.۶ هزار میلیارد ریال مربوط به سپرده‌های دیداری، ۲۴۹۴۵.۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بلندمدت و ۲۲۶۸.۲ هزار میلیارد ریال نیز سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه بوده است.

کد خبر 43687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =