رشد استارت آپ ها، کهگیلویه و بویراحمد را در مسیر جهش صادراتی قرار داده است

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است: به دلیل رشد سریع استارت آپ های مختلف در آینده نزدیک حجم صادرات این استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

جبار کیانی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با تشریح برخی از پتانسیل های مختلف صادراتی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، محصولات کشاورزی به خصوص «گیاهان دارویی» را از جمله فرآورده های صادراتی استان با ارزش افزوده بالا عنوان کرد.

وی که درباره ظرفیت‌های صادراتی مرتبط با بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می گفت: افزود: محصولات باغی و جالیزی در کنار «گل رز» بخش مهمی از صادرات استان را تشکیل می‌دهند، البته در کنار اینها، فرآورده های دامی، آب آشامیدنی، مواد معدنی، سیمان و کلینکر، نفت و گاز و پتروشیمی از دیگر محصولات استان هستند که هر ساله از این استان به اقصی نقاط جهان صادر می‌شوند.

این عضو اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت صادرات این استان در سال گذشته، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در سال گذشته نتوانست تاثیر چندانی بر روند صادراتی استان بگذارد، ضمن آنکه هر روز بخش جدیدی از کسب و کارهای نوپا وارد عرصه صادراتی استان می‌شود. البته صادرات محصولات «بهداشتی و آرایشی» و «سیمان» باعث تثبیت حجم صادرات در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ شده است.

وی اضافه کرد: علیرغم مشکلات پیش آمده ناشی از همه گیری ویروس کرونا و رفع تعهدات ارزی، مجموع صادرات استان در سال قبل حدود ۳۰ میلیون دلار بود که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ بیشتر بود.

کیانی پور در رابطه با بازارهای هدف محصولات صادراتی استان متبوع خود، اظهار داشت: گیاهان دارویی به عنوان شاخص ترین‌ محصول صادراتی استان به کشورهایی چون انگلیس، فرانسه و آلمان صادر می‌شوند، ضمن آنکه کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق نیز همواره مشتری محصولات معدنی استان بوده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان آنکه وجود استارت آپ های مختلف در استان نویدبخش ظرفیت بالای صادراتی است، ابراز امیدواری کرد که با برداشته شدن موانع، به خصوص مسأله تحریم‌ها؛ در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیر صادرات از مبدأ این استان باشیم.

کد خبر 43935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =