ناتوانی در بازاریابی، حلقه مفقوده شرکت‌های دانش‌ بنیان است

یک کارشناس حوزه اقتصاد با تمجید از عملکرد جوانان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: زمانی برای محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌ بنیان امکان صادرات فراهم می شود که یک تیم بازاریاب قوی، تجاری سازی محصولات این بخش را مدنظر قرار دهند.

فرشاد پرویزیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز با اشاره به چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تجاری سازی محصولات، افزود: از آنجا که صادرات محصولات دانش بنیان نیاز به ایجاد فرآیند کارآمد دارد؛ ابتدا باید پیش نیازهای صادراتی آن را شناسایی و عملی و نسبت به رفع موانع موجود در مسیر آن اقدام کرد.

وی معتقد است: نباید از جوانان فعال در حوزه شرکت‌های دانش بنیان انتظار معجزه در بازار تجارت را داشت، زیرا جوانان فعال در این بخش هنوز در معرفی محصولات دانش بنیان کم توان و ضعیف هستند.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان داشت: افرادی که در این شرکت‌ها فعالیت دارند، براساس ایده‌های جدید؛ محصولاتی را تولید می‌کنند که برپایه دیجیتال بنا شده است، اما تولیدات این شرکت‌ها را نمی‌توان الزاما دارای مزیت صادراتی دانست.

پرویزیان تأکید کرد: بخشی از فعالان در شرکت‌های دانش‌بنیان اطلاعات کافی از جریان بازار ندارند و تنها تمرکز خود را صرف تولید محصولات جدید می‌کنند.

وی با تشریح مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: باید پذیرفت یک شرکت دانش‌بنیان توان ورود به بازارهای صادراتی بین‌المللی را ندارد، زیرا ورود به این عرصه مستلزم هزینه فراوانی است که به نظرم از عهده بخش زیادی از این شرکت‌ها، خارج است.

پرویزیان تصریح کرد: وقتی شرکت‌های بزرگ و قدیمی حاضر در بخش صادرات توانایی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را ندارند، نباید از شرکت‌های نوپا انتظار داشت که برای تبلیغ و توسعه کار خود، وارد عرصه‌های جهانی شوند.

این کارشناس حوزه اقتصاد با توصیه به جوانانی که قصد تولید در شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند، گفت: باید فعالان در شرکت‌های دانش‌بنیان از ابتدا به فکر تجاری سازی محصولات خود باشند و تمام توان خود را صرفا متمرکز بر تولید یک محصول ایده های نو نکنند.

وی در پایان گفت: دولت‌ها وظیفه دارند با اعطای وام و حمایت از ایده‌های جدید، زمینه توسعه کار شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کنند. سیستم مدیریتی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید از همان بدو ورود به عرصه تولید، یک بخش مجزا در زمینه بازاریابی، تجارت و اقتصاد در نظر بگیرند.

کد خبر 44043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =