۹۵ درصد مصرف دانه‌های روغنی کشور وارداتی است

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت ۹۵ درصد دانه‌های روغنی مصرفی کشور را وارداتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر افزایش کشت کلزا و تولید دانه های روغنی از اولویت های وزارت صمت است که تلاش دارد با همکاری جهادکشاورزی این هدف را محقق کند.

به گزارش اگزیم نیوز، عباس تابش در بازدید از کارخانه بهپاک واقع در بهشهر، افزود: افزایش قیمت خرید دانه های روغنی شامل کلزا، ذرت و سویا توسط وزارت جهاد کشاورزی مشوقی بزرگ برای تولید بیشتر این محصولات شده است تا زمینه ساز قطع وابستگی به کشورهای دیگر برای واردات باشد.

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار داشت: افزایش قیمت کلزا و دیگر دانه‌های روغنی قطعاً در قیمت فروش محصولات اثرگذار خواهد بود که در آن صورت تلاش داریم تا سیاست بهتری را برای حل مشکل مصرف‌کنندگان اجرایی کنیم و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستور کار ما باشد.

وی همچنین درباره تولید محصولات پروتئینی در کشور گفت: پروتئین گیاهی از الزامات مهم مصرف کننده با توجه به افزایش قیمت پروتئین‌های حیوانی است و شرکت بهپاک بهشهر در این بخش عملکرد مناسبی داشته است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت به سهم بیش از ۷۰ درصدی بهپاک در بازار تولید پروتئین های گیاهی اشاره کرد و افزود: توسعه حوزه بسته بندی در این شرکت می تواند نقش موثری در جایگاه ان در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.

تابش اظهار داشت: تولید پروتئین گیاهی در کنار تولید روغن و پروتئین حیوانی بخش بزرگی از نیاز جامعه است که شرکت بهپاک بهشهر در این بخش توسعه فراوان داشته است.

جبران هزینه تولید با افزایش قیمت

مدیرعامل بهپاک بهشهر هم در این بازدید گفت: در سال گذشته قیمت جهانی دانه سویا تا ۲۰۰ درصد رشد داشت و همچنین در روغن و کنجاله هم افزایش قیمت را شاهد بودیم، اما افزایش قیمت محصول سویا مصرفی انسانی متناسب با نرخ جهانی آن نبود که همواره باعث زیان تولید کنندگان بوده است. 

امیرحمزه توسلی افزود: با توجه به سیاست دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات معیشتی، رشدی در نرخ قیمت سویا در کشور نداشتیم که امسال با اجرایی شدن افزایش قیمت بخشی از خسارات حوزه تولید و کشاورزان جبران شد.

وی اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده قیمت پروتئین سویا بین ۳۰تا ۶۰درصد افزایش قیمت داشته است.

در این بازدید موسوی معاون سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، رفیعی مدیر دفتر بررسی قیمت این سازمان و قوانلو ریاست سازمان صمت استان مازندران ، علیرضا تابش معاون وزیر صمت و  امیرحمزه توسلی مدیر عامل بهپاک بهشهر را همراهی کردند. 

کد خبر 44117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =