تقویت پایه پولی کشور باید از اهداف دولت سیزدهم باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت سیزدهم ضمن کنترل و ایجاد ثبات در بخش های مختلف اقتصادی، باید با افزایش ارزش پایه پولی کشور زمینه بازگشت قدرت اقتصادی به مردم را فراهم کند.

علی خضریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، در ارزیابی خود از چالش های اقتصادی دولت آینده، مهمترین نارسایی و ضروری ترین اقدام اقتصادی کشور را حفظ ارزش پایه پولی کشور دانست و افزود: با افزایش ارزش پایه پولی نه تنها ثبات در سرمایه گذاری بخش های مختلف اقتصادی ایجاد بلکه بازدهی و سود بیشتر نیز برای سرمایه گذاران فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: نکته مهم و دقیق تر این است که ما به جای اینکه در راستای ارتقا معیشت مردم، اقدام به افزایش یارانه ها کنیم، می توانیم با ایجاد ثبات در پایه پولی، مهمترین خدمت را برای آنها انجام داد یعنی به نوعی ارزش دارایی نقدی آنها را افزایش داد.

وی با بیان آنکه ما نباید خود را در چارچوب تحریم ها محصور کنیم، بیان داشت: متاسفانه دولت دوازدهم به دلایل مختلف، اراده ای برای افزایش فروش محصولات نفتی و پتروشیمی نداشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید بهره برداری از میادین مشترک را افزایش و سرعت بخشیم، اظهار داشت: عدم النفع  برداشت ما از میادین مشترک در زمان وزارت آقای زنگنه هزار هزار میلیارد تومان و این عدد عدد بالایی است و نشان می دهد که اگر این منابع به کشور بازمی گشت تا چه حد می توانست در تعدیل پایه پولی کشور نقش اساسی ایفا کند.

خضریان با بیان اینکه ما باید از ظرفیت های داخلی به درستی استفاده کنیم، گفت: به عنوان مثال معاون وزارت صمت پیشتر اعلام کرده بود با همین ظرفیت های موجود می توان یکصد میلیارد دلار به کشورهای همسایه صادرات داشت در صورتی که سهم ما از این بازار حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار است و این نشان می دهد ما می توانیم نزدیک به ۷۵ میلیارد دلار در سال به در آمد ارزی کشور اضافه کنیم که این مسئله هیچ ارتباطی با گروه ویژه اقدام مالی پولشویی "اف.ای.تی.اف" و تحریم ها  ندارد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: به اعتقاد بنده برخی رویکردها تنها بهانه جویی بوده و عده ای کشور را معطل تصویب "اف.ای.تی.اف" و رفع "تحریم ها" کرده اند.

کد خبر 44171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =