انحصارزدایی در تأمین صندوق های مکانیزه

 تاکنون با ۵ سرمایه گذار داخلی برای نصب صندوق های مذکور به صورت رایگان مذاکره شده است و اتاق بنا ندارد تا در تامین صندوق و نرم افزار و همچنین پشتیبانی از آنها برای شرکتی انحصار ایجاد کند

مجری طرح رایگان نصب صندوق های مکانیزه فروش اعلام کرد: تحویل صندوق های مکانیزه فروش برای واحدهای صنفی، بر اساس اولویت ثبت نام شده از اول اسفند ماه جاری آغاز می شود. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز حمیدرضا سعداله افزود: بر اساس قانون ۲۹ صنف مشمول نصب الزامی صندوق های مکانیزه فروش شده اند اما تا کنون اجرای این قانون به دلیل گران بودن قیمت دستگاه ها و نبود ساز و کارهای لازم تاکنون به صورت فراگیر اجرایی نشده است.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح واگذاری رایگان صندوق های مکانیزه فروش به واحدهای صنفی، شرکت سازنده که از تولیدکنندگان داخلی است، هزینه طرح را از محل معافیت های مالیاتی که بابت نصب این صندوق ها درنظر گرفته شده است، دریافت خواهدکرد.
سعداله با بیان اینکه الزام به نصب صندوق های مکانیزه فروش طبق قانون از سال ۱۳۹۰ از سوی سازمان امور مالیاتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در جلساتی که با حضور مسئولان اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی برگزار شد، مدل کسب و کار فعلی برای نصب صندوق ها تعریف و به مرحله اجرا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون از اول فروردین ماه سال آینده کسانی که برای صندوق های فروشگاهی اعم از نرم افزار و سخت افزار هزینه می کنند ، مشمول استفاده از مزایای قانونی آن خواهند بود.
مجری طرح، هزینه نصب صندوق های مکانیزه فروش را بسته به نوع هر صنف متفاوت و بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: تاکنون با ۵ سرمایه گذار داخلی برای نصب صندوق های مذکور به صورت رایگان مذاکره شده است و اتاق بنا ندارد تا در تامین صندوق و نرم افزار و همچنین پشتیبانی از آنها برای شرکتی انحصار ایجاد کند.
وی تاکید کرد که واحدهایی می توانند از این مزایا استفاده کنند که دارای جواز کسب معتبر باشند. سعداله نصب صندوق های مکانیزه فروش در واحدهای صنفی را به نفع دولت و اصناف دانست و افزود: اسامی تمام تامین کنندگان و تولیدکنندگان رسمی کالا در سایت بازار رسمی الکترونیک اصناف ایران (باران ) ثبت شده و در اختیار واحدهای صنفی متصل به صندوق قرار خواهد گرفت و صاحبان واحدهای صنفی می توانند به طور مستقیم کالاهای مورد نیاز را از ایشان تهیه کنند.
وی ادامه داد: همچنین با نصب صندوق های مکانیزه فروش ، علاوه بر حذف واسطه های زائد ، قیمت تمام شده کالاها هم برای واحدهای صنفی کاهش می یابد و اقلام مصرفی با قیمت کمتری به دست مردم می رسد.
سعداله گفت: بر اساس فاکتور رسمی که توسط صنف صادر می شود، اصناف دارای اعتبار می شوند و می توانند از تعامل با بانکها بهره مند شوند که تاکنون ۵ بانک برای همکاری و تامین اعتبار در گردش واحدهای صنفی اعلام آمادگی کرده اند.
مجری طرح نصب صندوق های مکانیزه فروش در عین حال تصریح کرد: با اجرای این طرح می خواهیم به دولت الگویی نشان دهیم که اگر به بخش خصوصی اعتماد کنند، این بخش می تواند ضمن ارائه فرمولی برای اجرای طرح ها، سیستم را به گونه ای طراحی کند که قابل کنترل هم باشد.
وی گفت: برای تامین نیاز کشور به صندوق مکانیزه فروش با تولیدکنندگان داخلی مذاکره شده و زمینه تولید انبوه نیز با جذب سرمایه گذار خارجی فراهم شده و آنها به همکاری دعوت شده اند. وی اظهار امیدواری کرد در سال همدلی دولت و ملت ، طرح ملی نصب رایگان صندوق های مکانیزه فروش بدون داشتن حتی یک ریال هزینه برای دولت به صورت فراگیر شکل اجرایی به خود بگیرد.

کد خبر 4419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =