مردم از ورود به بازار رمزارزها تا تدوین آیین نامه های معامله آن تحمل کنند

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی به مردم پیشنهاد کرد به مجلس فرصت بیشتری دهند تا آئین‌نامه و شیوه نامه‌های استفاده از رمزارزها را تدوین و تعیین و پس از آن اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتالی کنند.

محسن علیزاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز با اشاره به چالش‌های اقتصادی بازار رمزارزها در کشور، افزود: از آنجا که رمزارزها نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای جهان هم به طور صد درصد شناخته شده نیست، علاقه مندان به استفاده از این نوع پول دیجیتال باید با خطرات ناشی از خرید و فروش آن در نبود قوانین و مقررات در کشور اطلاع داشته باشند.

وی با بیان آنکه نباید انتظار داشت که رمزارزها و یا این پول دیجیتال بزودی جایگزین پول کاغذی و دیگر ارزهای مورد استفاده در جهان شود، تصریح کرد: چون در حال حاضر خرید و فروش رمزارزها ممکن است بخاطر فرار مالیاتی، یک معامله سیاه محسوب شود و  سرمایه های مردم را نابود کند، افراد غیرکارشناس و غیرمتخصص نباید وارد خرید و فروش این نوع ارز شوند تا گرفتار نشوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگرچه ممکن است فرد علاقه مند به استفاده از پول دیجیتال فکر کند با تجارت در این بخش، مبادله امن تری داشته باشد اما تا زمانی که قوانین و مقررات آن و  زیرساخت های لازم برای خرید وفروش این ارز در کشور فراهم نشود، مردم باید از ورود به این عرصه پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل افزایش تورم، انگیزه‌های زیادی برای مردم ایجاد شده تا به سراغ برخی از بازارهای اینچنینی رفته و سرمایه خود را در این بازارها سرمایه گذاری کنند اما باید متذکر شد سرمایه گذاری در این بخش با حضور در بازار بورس، ارز ، طلا و مسکن خیلی تفاوت دارد و امکان دارد با سرمایه گذاری در بازار رمزارزها باید ضرر و زیان خیلی بیشتری را تحمل کنید.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس چه تدابیری را برای ساماندهی بازار رمزارزها مدنظر قرار خواهد داد؟ گفت: دولت سیزدهم باید لایحه استفاده و استخراج از رمزارزها را به مجلس ارایه کند و مجلس هم با بهره گیری از

نظرات متخصصان و کارشناسان بانک مرکزی و فعالان پول دیجیتال باید قوانین و مقررات لازم را برای خرید و فروش این نوع ارز تدوین و تهیه کند و در اختیار مردم قرار دهد تا هنگام معامله آن دچار خسارت نشوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی به عنوان یک نهاد قانون‌گذار وظیفه دارد که از حقوق و سرمایه‌های مردم صیانت کند لذا این آمادگی برای ما در کمیسیون اقتصادی وجود دارد که با سرعت بیشتر لایحه پیشنهادی دولت را بررسی و تصویب کنیم.

کد خبر 44239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =