تلاش برای کسب سهم بیشتر از واردات ۲۰۰ میلیارد دلاری همسایگان

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: همسایگان ایران سالیانه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار واردات دارند که در تلاشیم سهم بیشتری از صادرات به این کشورها به دست آوریم.

به گزارش اگزیم نیوز، «حسن زمانی» روز سه شنبه در حاشیه افتتاح دو نمایشگاه بین‌المللی صنایع آشپزخانه، حمام، سونا و استخر و نیز درب و پنجره، صنایع و ماشین‌آلات وابسته در جمع خبرنگاران ادامه داد: اکنون سهم کشورمان از صادرات به ۱۵ کشور همسایه که با آنها مرز مشترک داریم اندک است و باید این سهم افزایش یابد.

پیشتر «حمید زادبوم» رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر ضرورت توسعه تجارت با کشورهای همسایه، گفته بود که اکنون حدود ۲۵ میلیارد دلار از صادرات ۴۰ میلیارد دلاری کشور به ۱۵ کشور همسایه انجام می شود.

زمانی ادامه‌داد: این رقم هرچند بیش از ۶۰ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است اما فقط ۱.۵ درصد از واردات این کشورها و ۲۰ درصد ظرفیت و توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران به این کشورها را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان‌کرد:‌ آماده کمک به واحدهای تولید و صنعتی برای ارتباط بیش از پیش آنها با دیگر کشورها و توسعه صادرات‌شان هستیم.

برگزاری نمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

زمانی درخصوص برپایی نمایشگاه‌ها در شرایط کرونا، افزود: همه پروتکل‌های بهداشتی مد نظر وزارت بهداشت در برگزاری نمایشگاه‌ها رعایت می‌شود.

وی بیان‌داشت: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها موفق شده تا پروتکل‌های بهداشتی اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) را بومی‌سازی و اجرایی کند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در عین حال تصریح‌کرد: ما فقط در شرایط زرد و نارنجی و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا مجاز به برگزاری نمایشگاه هستیم.

نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران از امروز (سه‌شنبه) میزبان ۲ نمایشگاه صنایع آشپزخانه، حمام، سونا و استخر و نیز درب و پنجره، صنایع و ماشین‌آلات وابسته است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور بیش از ۲۳۰ شرکت ایرانی و خارجی گشایش یافته‌اند.

این نمایشگاه‌ها به مدت چهار روز تا ۱۱ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان صنعتگران و علاقه‌مندان است.

کد خبر 44254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =