رتبه ۱۱۸ فضای کسب و کار ایران 

اسحاق جهانگیری در جشنواره ملی امتنان از کارافرینان اعلام کرد رتبه فضای کسب و کار کشور در دو سال گذشته ۳۴ پله رشد کرده است

معاون اول رییس جمهور صبح امروز در جشنواره ملی امتنان از کارافرینان برتر اعلام کرد رتبه ایران در فضای کسب و کار از ۱۵۲ به ۱۱۸ رسیده و انتظار می رود با اقداماتی که صورت گرفته رتبه کسب و کار کشور بهبود یابد. اسحاق جهانگیری گفت: برجام فرصت افزایش صادرات نفت را فراهم کرده، امروز صادرات نفت ما به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده و تا پایان سال به ۱ میلیون و پانصد هزار بشکه خواهد رسید و در اوایل سال آینده به ۲ میلیون بشکه خواهد رسید.

به گزارش گروه پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز جهانگیری اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگیهای کارآفرینان،خطرپذیری و خلاقیت این افراد است و در حقیقت این افراد از شکست هراسی ندارند. جهانگیری یکی از اصلی ترین پیش نیازهای کارآفرینی را بهبود فضای کسب و کار ارزیابی کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید این جهت گیری در دستور کار قرار گرفته است تا با رفع موانع و ایجاد تصویر فضای کسب و کار، بخش خصوصی بهتر فعالیت کند. در همین دو سال گذشته، رتبه ی ایران در خصوص فضای کسب و کار از 152 به 118 ارتقاء یافته و باید به سرعت خود را به جایی برسانیم که فضا پیش برنده و کمک کننده به اقتصاد کشور باشد. 

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هر روز مطالبات مردم تغییر می کند، اظهار داشت: امروز اشتغال یکی از دغدغه های جدی جامعه است و تقریباً در طول دو سه دهه ی گذشته این مطالبه جزء اصلی ترین مسائل کشور بوده و هر روز میزان کمیت و کیفیت اشتغال مورد نیاز کشور تغییر کرده است.

جهانگیری افزود: جوانان جویای کار امروز با دیروز تفاوت معناداری دارند چرا که امروز بانوان 67 درصد ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص داده اند و جوانانی که از دولت اشتغال مطالبه می کنند، جوانان فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند و طبیعتاً اشتغالی که برای جوانان فارغ التحصیل باید فراهم شود با سایر افراد متفاوت است.

وی تصریح کرد: به همان میزانی که تعداد جوانان کشور، تحصیلات و مهارت های افراد جامعه بالا می رود، با تقاضاهای جدیدی روبرو می شویم و به مطالبات افزوده می شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه امروز نیازمند نو شدن تفکر و ساختار هستیم، گفت: باید با ساختارها و تفکر جدید، به مسائلی همانند نیاز به اشتغال و سایر مطالبات ،پاسخگو باشیم.

 جهانگیری یکی از مهمترین راهکارها برای حل مشکل فقدان فرصتهای شغلی مناسب را توسعه ی کارآفرینی دانست و گفت: به جای اینکه جوانان در دستگاه های اداری و دولتی به دنبال کار باشند باید فرصتی فراهم شود تا جوانان فارغ التحصیل بتوانند نه تنها خود را بلکه افراد دیگر را نیز به کار مشغول کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از جهت گیری های مهم اقتصاد مقاومتی، مردمی شدن یا دانش بنیان کردن اقتصاد است، گفت: اقتصاد باید به مردم سپرده شود و مردم حرف آخر را در آن بزنند ، نباید دولت و نهادهای دولتی رقیب بخش خصوصی باشند. ما در این دولت اصولی را وضع خواهیم کرد که بخش خصوصی میدان دار باشد البته نه بخش خصوصی که فقط به زد و بند فکر می کند و به دنبال رانت می گردد.

 

کد خبر 4428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =