شمارش معکوس برای کاهش نرخ سود بانکی

اکبر کمیجانی با تأکید بر آن که نرخ سود باید متناسب با نرخ تورم محاسبه شود گفت زمان آن رسیده که نرخ سود بانکی پایین آید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اعلام کرد: زمان آن رسیده که نرخ سود بانکی با توجه به کاهش نرخ تورم، پایین آید چراکه نرخ سود باید متناسب با نرخ تورم باید تغییر کند. اکبر کمیجانی که در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود افزود: کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی تا پایان سال جاری، کاهش سود سپرده ها و متاثر از آن، سود تسهیلات بانکی را به همراه خواهد داشت.

کمیجانی همچنین گفت: افزایش موسسات غیرمجاز در بازار پول و تغییر ماهیت آنها در سال های اخیر که از دیگر دستگاه ها مجوز فعالیت گرفته بودند، بانک مرکزی را بر آن داشت تا فعالیت اینگونه موسسات را ساماندهی کند؛ در این راستا طی یک سال و نیم اخیر تعداد زیادی از آنها ساماندهی شده اند.

به گفته قائم مقام بانک مرکزی، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات بانکی در پایان آذرماه سال جاری به 12/5 درصد رسیده و رقمی بالغ بر 95 هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که اقتصاد ما بانک محور است و رقمی در حدود 90 درصد تامین مالی کشور توسط بانک ها انجام می شود، لذا  تا پایان دی ماه سال جاری معادل 266 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی اعطا شده است که این رقم به نسبت سال گذشته در این مقطع، 12 درصد رشد را نشان می دهد.

 

کد خبر 4433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =