راه اندازی سامانه مشاوره و اطلاعات سرمایه‌گذاری 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، هفتمین نشست ستاد اقتصادی پساتحریم اتاق تهران با حضور روسای کمیته‌های تخصصی این ستاد برگزار شد. در این نشست نمایندگانی از شرکت امبروزیتی (Ambrosetti) ایتالیا حضور داشتند که در زمینه مشاوره سرمایه‌گذاری از بنگاه‌های معتبر اروپاست. در این نشست حاضران در مورد نحوه عملکرد اتاق تهران در زمینه مشاوره برای سرمایه‌گذاری در دوره پساتحریم بحث و اظهارنظر کردند. در ابتدای این نشست مهدی جهانگیری، رییس ستادی پساتحریم اتاق تهران، با بیان اینکه اتاق در نظر دارد به ساماندهی ورود سرمایه‌گذاران شناسنامه‌دار بپردازد گفت: «به همین منظور راه‌اندازی مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری، برقراری ارتباط پایدار با اعضا و همفکری با دستگاه‌های دولتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.»

در ادامه این نشست، فریال مستوفی که عهده‌دار مدیریت مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری این ستاد است، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای ایجاد مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری ارائه کرد و گفت: « سامانه‌ای در دست طراحی است که اطلاعات کامل و مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در ایران را ارائه می‌کند. همچنین قرار است لینک این سامانه روی سایت اتاق تهران نیز تعبیه شود؛ این سامانه این ویژگی را دارا خواهد بود که سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران بتوانند اطلاعات خود را در آن قرار دهند.»

 او افزود: «با چند مرکز مشاوره بین‌المللی نیز مذاکره صورت گرفته است. این مراکز بین‌المللی، پروپوزال‌های خود را برای همکاری با مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران ارائه کرده‌اند و این پروپوزال‌ها در مرحله بررسی قرار دارد.» مستوفی در این نشست با دو میهمان ایتالیایی حاضر شده بود، نمایندگانی از شرکت امبروزیتی (Ambrosetti) که در زمینه ایجاد شبکه ارتباطی میان فعالان اقتصادی فعالیت می‌کند. «ماریانا میرا ارکول» در تشریح جایگاه این شرکت و عملکرد آن توضیح داد: «شرکت امبروزیتی در سال 1965 در ایتالیا تاسیس شده و چهار ماموریت را برای خود تعریف کرده است: ارائه خدمات مشاوره، آموزش مدیران، برگزاری همایش و ایجاد اتاق فکر. این شرکت در 5 نقطه ایتالیا متمرکز شده و در لندن، مادرید، آلمان و هلند نیز دارای شعبه است.»

ماریانا ادامه داد: «شرکت امبروزیتی، در سال 2013 در ایتالیا رتبه نخست کسب‌وکار را از آن خود کرده و در سطح اروپا نیز رتبه چهار را کسب کرده است. این شرکت به موکلان خود کمک می‌کند که اصول اولیه کسب‌وکار را درک کنند، به مزایای رقابتی در سطح بین‌الملل دست یابند، در مرحله سوم ایده و افکار خود را به نتیجه برسانند و در مرحله چهارم نیز از طریق برگزاری همایش‌ها، سازمان‌ها بتوانند خود را معرفی و عرضه کنند.» او افزود: «در سال1999 نیز به همت امبروزیتی، کلوپی متشکل از رهبران و مدیران کمپانی‌های ایتالیایی و سایر ملیت‌ها ایجاد شد که افراد در این کلوپ گردهم می آیند و در مورد موضوعات مختلف اقتصادی و اجتماعی به تبادل نظر می‌پردازند.»

ماریانا میرا ارکول سپس با اشاره به سابقه همکاری ایران و ایتالیا در زمینه‌های مختلف گفت: «این دو کشور حتی با وجود تحریم‌ها نیز ارتباط خود را حفظ کرده و مراوداتی هر چند به میزان اندک با یکدیگر داشته‌اند.» او گفت: «امبروزیتی نیز اکنون در پی آن است که با ایجاد راه‌های جدید، مناسبات ایران و ایتالیا را گسترش دهد.  پس از آنکه نماینده شرکت امبروزیتی، توضیحات خود را ارائه کرد، مهدی جهانگیری با مثبت ارزیابی کردن این نوع همکاری گفت: «باید به این نکته توجه جدی صورت گیرد که برنامه‌ها و اقدامات، خروجی محور باشد.»

بر این اساس مقرر شد، نحوه همکاری با این شرکت با حضور روسای کمیته‌های تخصصی این ستاد مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن به هیات رییسه اعلام شود

کد خبر 4434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =