قلب صنعتی اروپا امروز در تهران می تپد

هیات تجاری اتاق تهران امروز، یکشنبه ۲۵ بهمن، برای انجام مذاکرات اقتصادی و حضور در نشست‌های مختلف با نهادهای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی آلمان، راهی این کشور اروپایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، هیات تجاری اتاق تهران امروز 25 بهمن، برای انجام مذاکرات اقتصادی و حضور در نشست‌های مختلف با نهادهای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی آلمان، راهی این کشور اروپایی می‌شود. این در حالی است که طی سال‌های گذشته و با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان، روابط اقتصادی ایران و آلمان که در سطح قابل قبولی بود تحت‌الشعاع قرار گرفت و رو به کاهش نهاد. با این همه پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب این آلمانی‌ها بودند که به سرعت با هیات‌های بزرگ تجاری در تهران حاضر شدند و اشتیاق خود را برای احیای روابط گذشته نشان دادند. اکنون نیز اتاق تهران در پاسخ به دعوت فعالان اقتصادی ایالت باوارایای آلمان سفری را به این ایالت برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرستی این هیات اقتصادی را رییس اتاق تهران برعهده دارد و نزدیک به 60 فعال اقتصادی از بنگاه‌ها و شرکت‌های مختلف ایرانی، مسعود خوانساری را در این سفر همراهی می‌کنند.
در این سفر، هیات تجاری اتاق تهران در برلین و مونیخ، مهمان گروه‌های صنعتی و تجاری آلمان خواهد بود. طبق برنامه، هیات تجاری اتاق تهران سه روز را در مونیخ خواهد گذراند و پس از آن نیز دو روز را در برلین طی خواهد کرد. در این مدت، جلسات مشترکی میان بخش‌خصوصی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع مونیخ، وزارت اقتصاد ایالت باواریا، شهرداری مونیخ، اتحادیه اقتصاد باواریا، وزارت غذا، کشاورزی و جنگداری این ایالت، و نیز نشست مشترکی با وزارت سلامت و مراقبت باواریا برگزار خواهد شد.
فدراسیون اتاق‌های بازرگانی آلمان و نیز اتحادیه فدرال تجارت کلان این کشور در این سفر، میزبان هیات تجاری اتاق تهران هستند. اتاق تهران تاکنون میزبان چندین هیات بزرگ اقتصادی و صنعتی از ایالت باواریا آلمان بوده است و ملاقات‌ها و رایزنی‌های تجاری میان فعالان اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شده است. این در حالی است که طی تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و دانشگاه ووتسبورگ آلمان ، اتاق تهران با همکاری این دانشگاه، دوره‌های MBA را در تهران برگزار کرده است.
هم‌چنین دو هیات بزرگ تجاری از دو ایالت نیدرزاکسن و باواریا در مهر و آبان سال جاری مهمان اتاق تهران بودند و نشست‌های پرباری با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران برگزار کردند. ادامه مذاکرات و گفت‌وگوها با صنعتگران پیش‌روی آلمانی در سفر اتاق تهران به ایالت باواریا انجام خواهد شد.

 
کد خبر 4436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =