سیستم معیوب توزیع عامل تشدید مشکلات اقتصادی مردم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی چرخه نظام توزیع کالا در کشور را معیوب دانست و گفت: تا زمانی که نظارت کافی بر سیستم توزیع کشور وجود نداشته باشد و این چرخه ناسالم اصلاح نشود، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

ولی اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با اگزیم نیوز با اشاره به چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی، افزود: مهم ترین وظیفه دولت سیزدهم مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری، حل مشکلات معیشتی مردم است که اگر بخواهیم نارسایی های معیشتی مردم را حل و فصل کنیم، در وهله اول باید معضلات بخش تولید حل شود زیرا این‌ها مکمل یکدیگر هستند.

وی بیان کرد: در صورتی که نارسایی های موجود در بخش تولید و بانک‌های کشور حل شود، مشکل بیکاری هم مرتفع خواهد شد که حل این مسائل نیز بهبود معیشت مردم را بدنبال خواهد داشت.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر، با چرخه معیوبی در نظام توزیع روبرو هستیم برای مثال با وجودی که اکنون دام زنده ما به ثمن بخس فروخته می‌شود اما مردم گوشت قرمز پیدا نمی کنند و یا آنکه باید گوشت را با قیمت بسیار گران خریداری کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این شرایط به معنای آن است که نظارت کافی و قوی بر سیستم توزیع وجود ندارد و تا زمانی که این چرخه اصلاح نشود، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیز حل نخواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: دولت حتماً باید نسبت به اصلاح سیستم توزیع اقدام کند و مدیریت این کار را برعهده بگیرد و نظارت کافی بر روند آن داشته باشد تا دلالان را که خون مردم را در شیشه کرده اند، حذف کند. در صورتی که این اقدامات انجام شود، مشکلات معیشتی مردم هم حل می‌شود و تاثیر آن بر سفره مردم مشاهده خواهد شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس بر ضرورت ایجاد انسجام و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: در صورتی که تیم اقتصادی دولت سیزدهم از نظر فکری با یکدیگر دارای تعامل و مشترکات‌ فکری همسو باشند می توانند راحت تر موانع موجود در بخش توزیع را رفع کنند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد که اعضای دولت سیزدهم نباید به صورت جزیره ای تصمیم‌گیری کنند ضمن آنکه اگر عملکرد تیم اقتصادی دولت همسو و هماهنگ باشد، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود زیرا لازمه پیشرفت اقتصادی کشور وجود یک تیم هماهنگ اقتصادی است.

کد خبر 44377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =