رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز(دوشنبه) با ۱۰ هزار واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۱۲ واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، پس از ۲ روز که تمامی شاخص‌های بورس روند اصلاحی را در پیش گرفته بودند، امروز تمامی شاخص‌ها سبزپوش بودند به نحوی که شاخص کل با ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحد رشد (معادل ۰.۸۸ درصد) به یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با ۲هزار و ۷۹۹ واحد افزایش، ۳۲۲ هزار و ۴۲۰ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۳۹۵ واحد رشد داشت و در ارتفاع ۳۸۶ هزار و ۴۷۶ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن نیز با ۲ هزار و ۸۰۸ واحد افزایش ۲۴۶ هزار و ۹۵۱ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۱۲ هزار و ۳۵ واحد رشد، شاخص بازار اول با ۱۰ هزار و ۳۶۱ واحد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱۳ هزار و ۹۰۷ واحد رشد به ترتیب به یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۹۵ واحد، ۹۳۰ هزار و ۷۳۹ واحد و ۲ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۵۲ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس هم ۹۴ واحد افزایش داشت و ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان در ۶۷۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس نیز ۲ ملیارد و ۲۷ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در ۳۸۵ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با ارزش معاملات در روزهای گذشته، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای تاپیکو، شپنا، فملی، شپدیس، اخابر و وپارس و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نماد شستا بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم ولکار، برکت، شستا، ومدیر، شپنا، فولاد و اپال بودند.

کد خبر 44417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =