شاخص کل با افت ۱۱ هزار واحدی همراه شد

افت ۱۱ هزار و ۳۰۶ واحدی شاخص کل(۰.۸۸ درصد)آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی قرار داد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، در معاملات روز جاری (شنبه)بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن ۰.۰۲ درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس هم به حدود پنج هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان رسید.

حقوقی ها امروز حدود ۱۵۵ میلیارد تومان  وارد بازار سهام کردند، ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بود و اشخاص حقوقی ۱۵ درصد یعنی ۸۲۰ میلیارد تومان سهام خریداری کردند که مازاد خریدشان معادل سه درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی ها به بورس و فرابورس در سه گروه "فلزات اساسی"، "فرآورده های نفتی" و "بانک ها و موسسات اعتباری" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروههای "خدمات فنی و مهندسی" و "استخراج کانه های فلزی" به نفع حقیقی ها تمام شد.

سه نماد #شپنا، #فولاد و #افق لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی ها نیز بیشتر به #رمپنا، #کاما و #کنور معطوف بود

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه مپنا با برتری حدود ۵۰ میلیارد تومانی ابتکار  عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی ها در ۷۳ نماد و افزایش سهام حقوقی ها در ۹۶ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۵۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 44565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =