ورود ایران به دالان مالی بازارهای جهانی

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: اتفاقی که در دوران جدید افتاد، رخداد مثبتی در روند اقتصاد ایران بشمار می آید و مزید بر افزایش جذب سرمایه خارجی، آزادسازی دارایی های بلوکه شده کشور نیز می تواند به تامین مالی پروژه های زیرساختی و صادرات محور منجر شود

مسعود گل شیرازی عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز افزود: شکل گیری خطوط اعتباری مشترک ایران با کشورهای خارجی می تواند در تامین مالی سطوح بالاتر دارای اهمیت بسیاری باشد.

وی همچنین گفت: برخورداری از فاینانس (تامین مالی بلندمدت خارجی) و همچنین کسب امتیاز همکاری شرکت های بیمه معتبر در جهان برای پوشش ریسک سرمایه گذاری ها در کشور، فضای جدیدی را در روند جذب سرمایه خارجی ایجاد خواهد کرد.

گل شیرازی با اشاره به امضای توافق با بیمه ساچه ایتالیا به عنوان یکی از همکاری های جدید ایران در پسابرجام گفت: تخصیص 6 میلیارد یورو هزینه پوشش بیمه ای از سوی این شرکت شروع خوبی برای افزایش همکاری های بین المللی ایران است.

وی در ادامه گفت: افزایش توان ارزی کشور در حساب های خارجی در نتیجه آزادسازی منابع بلوکه شده و جذب سرمایه گذاری های مستقیم خارجی می تواند در راستای تامین مالی صنایع دارای مزیت و صادرات محور ما بسیار تاثیرگذار باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در ادامه گفت: براساس مبانی مطروحه اقتصاد مقاومتی و در راستای استفاده کامل از ظرفیت های داخلی و همچنین توسعه صنایع صادرات محور لازم است تا مزیت های اصلی و راهبردی کشور بیشتر مورد اهمیت و توجه قرار بگیرند.

گل شیرازی افزود: در شرایط جدید و با افزایش منابع مالی کشور، این صنایع باید در اولویت تامین مالی خارجی قرار داشته باشند و نیز در تامین مالی داخلی نیز در اولویت باشند؛ حمایت از ارتقای ماشین آلات و تکنولوژی مربوط به صنایع راهبردی و دارای مزیت در داخل کشور می تواند به توسعه این صنایع کمک شایانی نماید.

وی در ادامه گفت: اهم مشکلات واحدهای تولیدی حول محور سرمایه در گردش بنگاه هاست؛ با وجود کمبود سرمایه در گردش در بنگاه ها و صنایع کوچک عملا منابع کشور به هدر می رود و در مسیر تولید ارزش افزوده قرار نخواهد گرفت.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان افزود: به نظر می رسد در سال پیش رو با توجه به بهبود شرایط بین المللی و همچنین عزم جدی دولت و بخش خصوصی برای اصلاحات ساختاری مانند مبارزه با قاچاق، شاهد توسعه و پویایی تولید و صادرات کشور باشیم.

وی در پایان گفت: نکته مهم برای صنایع تولیدی راهبردی و صادرات محور در ایران برای رقابت در فضای منطقه و جهان، تعدیل مناسب نرخ برابری ارز خواهد بود.

گل شیرازی افزود: نرخ ارز ما باید با قاعده کلی آن که تعدیل نسبت به تورم داخلی و بین المللی است تعدیل گردد و همچنین با شیب متعادلی افزایش یابد تا تولید و صادرات در صنایع صادرات محور روز به روز توسعه بیشتری پیدا کند. 

کد خبر 4462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =