تشویق مالیاتی صنعت گردشگری کشور

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از اختصاص مشوق جدید مالیاتی به تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی از سال آینده خبر داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از رسانه مالیاتی، سید کامل تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه نظام مالیاتی کشور مشوق‌ها و تسهیلات مالیاتی گسترده‌ای برای هدایت منابع به سوی بخش‌های مختلف اقتصادی درنظر گرفته‌است، گفت: در این میان صنعت گردشگری ایران از این قاعده مستثنی نبوده و از تسهیلات بسیار خوبی برای رونق و توسعه برخوردار شده‌است.

وی با اشاره به مشوق‌های مالیاتی در بخش گردشگری، اظهارداشت: درآمدهای خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری جدید اشخاص حقوقی غیردولتی در قانون مالیات‌های مستقیم که بعد از اجرای این قانون(95.1.1)، از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط پروانه بهره‌برداری یا مجوز دریافت نمایند، درآمد آنها از تاریخ شروع فعالیت به مدت 5سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10سال با نرخ صفر مشمول مالیات می‌شوند.

تقوی‌نژاد درخصوص دفاتر گردشگری و زیارتی نیز افزود: 100درصد درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذی‌ربط که از محل جذب گردشگران خارجی یا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوریه تحصیل شده باشد مشمول مالیات با نرخ صفر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ماده 132 اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم یکی از با اهمیت‌ترین تسهیلات مالیاتی به صنعت گردشگری کشور اختصاص یافته‌است، تصریح‌کرد: براین اساس کلیه تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی که قبل از سال 95 از مراجع قانونی پروانه بهره‌برداری اخذ کرده باشند، تا مدت شش سال بعد از اجرای قانون، معافیت مالیاتی به میزان 50درصد مالیات بر درآمد ابرازی استمرار خواهدداشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این معافیت مالیاتی شامل درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور نمی‌شود، عنوان‌کرد: تنها درآمد حاصل از فعالیت تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی مشمول معافیت این ماده بوده و قابل تسری به درآمد حاصل واگذاری این تاسیسات نیست.

وی خاطرنشان‌کرد: ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی است.

کد خبر 4474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =