۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
رشد ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران که در آغاز معاملات روز جاری(شنبه)تا بیش از ۱۲ هزار واحد رشد را به ثبت رسانده بود، در پایان معاملات با ۵ هزار و ۷۲۴ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز و در آخرین هفته از اولین ماه تابستان، تمام شاخص‌های بورس تهران سبزپوش بودند. با وجودی که شاخص کل بورس در یک ساعت نخست از آغاز معاملات تا بیش از ۱۲ هزار واحد رشد را به ثبت رسانده بود اما در پایان معاملات با ۵ هزار و ۷۲۴ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۳۰ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم یک هزار و ۴۵۵ واحد رشد داشت و ۳۳۵ هزار و ۱۰۰ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۹۷۱ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۵۸۳ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با ۶۱۷ واحد رشد، ۲۵۵ هزار و ۹۶۸ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۴هزار و ۵۳۳ واحد رشد، شاخص بازار اول با ۳ هزار و ۳۲۵ واحد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱۴ هزار و ۲۶۶ واحد رشد به ترتیب به یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۱۵۳ واحد، ۹۸۲ هزار و ۲۳۴ واحد و ۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۴۷ واحد رسیدند.

با این حال شاخص کل فرابورس که در ابتدای معاملات امروز رشدی ۶۸ واحدی داشت، در نهایت با ۲ واحد کاهش به کار خود پایان داد و ۱۸ هزار و ۹۸۷ واحد شد. بدین ترتیب این شاخص که وارد کانال ۱۹ هزار واحدی شده بود، نتوانست مقاومت ۱۹ هزار واحدی را بشکند و بار دیگر به کانال ۱۸ هزار واحدی بازگشت.

امروز و در بازار بورس تهران ۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۶ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان در ۸۷۸ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در بازار فرابورس نیز ۲ میلیارد و ۶۱۱ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در ۶۵۲ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۵ هزار واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای میدکو، شپنا، پارسان، شتران، تاپیکو و شبریز و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نماد کچاد بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم ولکار، شپنا، شستا، ومدیر، شتران، برکت و خودرو بودند.

کد خبر 44762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =