صادرکنندگان در انتظار تک نرخی شدن ارز

عسگر اولادی: تک نرخی شدن ارز موضوعی است که بخش‌های مختلف را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد اما این موضوع در صادرات اهمیت دو چندان دارد به طوری که صادرکنندگان بیش از هر فردی در انتظار تصمیم بانک مرکزی هستند

رییس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: تک نرخی شدن ارز موضوعی است که بخش‌های مختلف را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد اما این موضوع در صادرات اهمیت دو چندان دارد به طوری که صادرکنندگان بیش از هر فردی در انتظار تصمیم بانک مرکزی هستند.

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با اگزیم‌نیوز بیان کرد: توسعه صادرات تنها با ثبات نرخ ارز امکان پذیر است، در شرایطی که نرخ ارز هر روز با نوسان زیادی رو به رو است صادرکنندگان برای عقد قراردادهای خود دچار تردید می شوند، موسسه یا شرکت بیمه‌ای باید پوشش ریسک نرخ ارز برای صادرکنندگان را تقبل کند.

اسدالله عسگراولادی افزود: اگر بیمه‌های صادراتی با پوشش نرخ ارز 6 ماهه فعال شود، ریسک وصول مبالغ دریافتی از دلار به ریال کاهش می‌یابد، اگر بانک مرکزی درباره تک نرخی شدن ارز زودتر تصمیم بگیرد قطعا صادرات ما با توسعه چشمگیری همراه می شود.

وی با انتقاد از جوایزهای صادراتی بیان کرد: هزینه‌هایی که صرف جوایز صادراتی می شود بهتر است در زیر ساخت‌ها بکار رود تا دیگر نیازی به این مشوقات صادراتی نباشیم، هر چه جوایز و مشوق‌های صادراتی تعیین شود باز هم مشکلی بر سر راه است اما اگر از ابتدا زیر ساخت ها مناسب باشد دیگر نیاز به اینگونه کارها نیست.

رییس اتاق مشترک ایران و روسیه بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات آموزش و بازدید از سایر کشورها است به طور مثال می‌توان با اعزام رایگان هیات‌های تجاری برای بازدید از نمایشگاه‌های مختلف در سایر نقاط جهان از تجارب و اطلاعات آنها بهره برد یا با دعوت از  آنان زمینه را برای رشد صادرات فراهم کرد.

عسگراولادی با اشاره به تغییر ارز مرجع بیان کرد:  تغییر دلار با یورو تاثیر چندانی ندارد علت اصلی آن را باید در روابط سیاسی کشورها جست و جو کرد، چرا که نوسانات قیمت ارزهای مختلف  مرتبط با یکدیگر است.

وی در ادامه به روابط خوب ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: روابط خوب ایران و روسیه از قدیم االایام بوده و ادامه دارد، سفر اخیر رییس جمهور روسیه به ایران بیان کننده این موضوع بود، از نظر اقتصادی نیز  تا کنون تعاملات خوبی با این کشور داشته ایم، موافقت نامه های روادید یک ساله برای تجار هم شرایط را برای  تجارت بهبود بخشیده است.

کد خبر 4496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =