تکذیب خبر واردات نامحدود دانه های روغنی

سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبرهایی که در مورد واردات روغن خام و یا دانه‌های روغنی در رسانه‌ها منتشر و واردات آن را بدون محدودیت اعلام کرده‌اند، بی‌پایه است و تکذیب می‌شود

سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبرهایی که در مورد واردات روغن خام و یا دانه‌های روغنی در رسانه‌ها منتشر و واردات آن را بدون محدودیت اعلام کرده‌اند، بی‌پایه است و تکذیب می‌شود. در اطلاعیه سازمان توسعه تجارت آمده است، از آنجا که هر گونه کاهش و افزایشی در نرخ تعرفه‌های وارداتی به مصوبات هیات دولت نیاز دارد و این سازمان در این زمینه اختیاری ندارد، لذا تاکید می‌شود که هیچ تغییری در نرخ تعرفه واردات روغن خام و دانه‌های روغنی صورت نگرفته و همچنان واردات این اقلام به روال سابق انجام می‌شود.

اطلاعیه سازمان توسعه تجارت در حالی منتشر شده است که برخی رسانه‌ها حذف مجوز وزارت جهاد کشاورزی در ثبت‌ سفارش واردات دانه‌های روغنی را به معنای عدم محدودیت در واردات و صفر شدن تعرفه آن قلمداد کرده‌اند. سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: وظیفه این سازمان تسهیل تجارت و حذف موانع دست‌وپاگیر است به همین دلیل با بررسی‌های صورت گرفته و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت روغن نباتی مصرفی مردم مقرر شد بر اساس ماده 103 قانون برنامه پنجم توسعه، یکی از اسناد غیرضروری که در مسیر واردات روغن خام مورد نیاز برای تولید انواع روغن نباتی وجود دارد، حذف شود. بر اساس اطلاعیه سازمان توسعه تجارت، حذف برخی مجوزها از روند واردات روغن خام ارتباطی به واردات دانه روغنی ندارد و حمایت از نظام تولید داخل کماکان از طریق نظام تعرفه‌ای در بخش‌های مختلف صورت می‌پذیرد.

کد خبر 4512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =