بعید است بتوان بخاطر پیچیدگی بازار خودرو، در صادرات آن تحولی ایجاد کرد

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی، وضعیت بازار خودرو کشور را بسیار پیجیده و نامطلوب عنوان کرد و گفت: علی‌رغم اینکه مسئولان با تحریک بازار تلاش کردند شرایط نامساعد آن را ساماندهی و مردم را به خرید خودرو ترغیب کنند اما تاکنون نه تنها تحول زیادی در این بازار رخ نداده بلکه بعید است در حوزه صادرات خودرو نیز تغییر مطلوبی ایجاد شود.

امیرحسین کاکایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، درباره میزان صادرات خودرو در سال جاری، اظهار داشت: در حال حاضر کمبود ارز از عمده مشکلات کشور است که کل صنایع از جمله صنعت خودرو را نیز در برگرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو کشور وضعیت خوبی ندارد، افزود: مشکل ما در حوزه خودرو در مقطع فعلی خارج از چارچوب بحث صادرات و ارزهای بازگشت پذیر است لذا ما باید به صورت بنیادین این مشکل را حل کنیم سپس به فکر صادرات باشیم، هرچند طبیعی است اگر صادرات در این مملکت درست و ارز به مقدار فراوان وارد کشور شود، وضعیت این صنعت تغییر خواهد کرد.

این تحلیگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه متاسفانه بازار خودرو در حال حاضر قفل شده و عملا هیچ تحرکی ندارد، تصریح کرد: سال ۹۴ دست‌ اندرکاران حوزه خودرو با تحریک مردم خواستند وضعیت بازار خودرو را تغییر دهند اما با شرایط امسال امکان تحقق این اقدام وجود ندارد.

کاکایی خاطرنشان کرد: با توجه به تورم حاکم بر کشور برای تحریک بازار خودرو ارقام بالاتری باید به این بازار تزریق تا برای خرید خودرو مشتری پیدا شود که این امر هم در بخش تولید و هم در بخش

صادرات وجود دارد و مجموع این مشکلات سبب شده تا صنعت خودرو به شدت با کمبود مشتری و خریدار مواجه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت صادرکنندگان خودرو در دولت جدید را چطور پیش بینی می کنید؟ تاکید کرد: شکی در این نیست که دولت جدید با چالش جدی در حوزه تولید و صادرات خودرو مواجه است و بنده معتقدم بعید است دولت سیزدهم در مورد صنعت خودرو در سال ابتدایی اقدام جدی انجام دهد.

این تحلیگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه صادرات کالایی همچون خودرو یا هر کالای مصرفی با عمر متوسط و بالا نیاز به یک رویه توام با ثبات دارد، گفت: رویکرد دنیا در حوزه صادرات خودرو که شامل خودرو و قطعات آن می‌شود به شدت سیاسی است، یعنی اینگونه نیست که هر کشوری راحت هر چیزی را به هر کشوری صادر کند از این رو کالاهای صادراتی در حیطه خودرو عموما در چارچوب پیمان های بین المللی صادر می شوند بنابر این ما برای موفقیت در حیطه صادرات خودرو باید برای عضویت در پیمان‌های بین‌المللی تلاش کنیم تا بتوان دستاوردهای مورد نظر را تحقق بخشید.

کد خبر 45186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =