صادرات ۱۰.۶ میلیارد دلاری ایران در فصل بهار

تجارت خارجی کشور در فصل بهار امسال نشان دهنده انجام واردات به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار و صادرات به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۸۸ میلیون دلار است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، نگاهی به جدیدترین گزارش بانک مرکزی از آمار ماهانه صادرات و واردات از طریق گمرکات کشور در فصل بهار سال جاری نشان می‌دهد که ایران در فصل بهار ۸ هزار و ۳۰۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۸۸ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر کرده است.

ایران به ترتیب در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۲ میلیارد و ۹۶۸ میلیون دلار، ۳ میلیارد و ۳۵۲ میلیون دلار و ۴ میلیارد و ۳۶۸ میلیون دلار کالا به کشورهای دیگر صادر کرده است.

از نظر وزنی نیز در فروردین ماه ۸ هزار و ۳۰۲ هزار تن صادرات صورت گرفته که در اردیبهشت ماه به ۸ هزار و ۵۷۹ هزار تن و در خرداد ماه نیز به ۱۳ هزار و ۸۷ هزار تن رسید.

براساس آمارهای بانک مرکزی، ایران همچنین در سه ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۵۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار وارد کرده است.

ایران به ترتیب در ماه‌های فروردین ۲ هزار و ۷۹۴ میلیون دلار، اردیبهشت ماه ۳ هزار و ۷۳۱ میلیون دلار و خرداد ماه نیز ۳ هزار و ۹۴۵ میلیون دلار کالا وارد کرده است.

براین اساس تراز تجاری ایران در سه ماهه نخست امسال مثبت و معادل ۲۱۸ میلیون دلار بوده است.

کد خبر 45246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =