خاندوزی برای مهار تورم ایجاد شده در دولت دوازدهم برنامه دارد

نماینده مردم شریف بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت کنترل نرخ تورم با هدف کاهش فشار بر اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به طور قطع برای مهار تورم در چهار سال آینده برنامه ویژه ای دارد.

صمدالله محمدی روز سه شنبه با اشاره به کسری بودجه ایجاد شده در دولت دوازدهم و تبعات نامطلوب بر عملکرد اقتصادی آن، افزود: همین امر باید سبب شود که تیم اقتصادی دولت سیزدهم تلاش کند مخارج را کنترل و هزینه‌ها را کاهش دهد.

این عضو ناظر شورای عالی بیمه با اشاره به برنامه‌های سید احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی سمت در وزارت اقتصاد، گفت: به نظر می‌رسد دکتر خاندوزی به موانع و راهکارها برای گذر از این گردنه سخت در حوزه اقتصاد اشراف دارد و برنامه‌ای معتدل و قابل اجرا برای آن تدوین کرده است.

وی افزود: اگر در نیمه باقی مانده سال‌جاری دولت با کسری بودجه مواجه شود و دولت سیزدهم راهکار مناسبی برای تامین کسری بودجه نداشته باشد، نرخ تورم تشدید خواهد شد، در نتیجه دولت در هزینه‌های جاری سیاست‌های انقباضی پیش خواهد گرفت که راهکارها و برنامه‌های خاندوزی در این بخش راهگشا خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اظهار داشت: تورمی که بر اثر سیاست‌های دولت دوازدهم شکل گرفته، هنوز تخلیه نشده، بنابراین رویکرد علمی دولت جدید و سیاست‌های آن در مواجهه با آثار تورم ایجاد شده در دولت گذشته، حتی در کوتاه مدت و ماه‌های آینده حائز اهمیت است لذا ضرورت دارد فردی با پشتوانه علمی که مورد قبول محافل دانشگاهی است سکان وزارت اقتصاد را در دست بگیرد تا همدلی مناسبی برای مقابله با تورم در کشور ایجاد شود.

کد خبر 45599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =