امروز بهترین زمان صادرات پوشاک ایرانی به عراق است

رایزن سابق بازرگانی ایران در عراق بر ضرورت افزایش سهم صادرات پوشاک ایران به دنیا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بهترین زمان صادرات پوشاک تولیدی ایران به عراق است که برای تحقق این هدف باید اطلاع رسانی لازم و درست در این بخش صورت گیرد.

مهدی نجات نیا روز سه شنبه در گفت‌وگو با  خبرنگار اگزیم نیوز درباره ظرفیت و توان صادرات پوشاک ایران، اظهار داشت: در حال حاضر مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی اولین گروه کالایی مورد نیاز عراق است که در بیشترین حجم وارد این کشور می‌شود و در رتبه بعدی صادرات پوشاک، مصالح ساختمانی، مواد شوینده و بهداشتی، لوازم خانگی و اسباب بازی قرار دارد که صادرکنندگان ایرانی نیز برای افزایش سهم خود در این بازار باید بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان آنکه پوشاک مورد نیاز عراق به طور معمول در سه سطح و از کشورهای دیگر وارد می‌شود، افزود: برای مثال سطح اول مربوط به پوشاک ارزان قیمت است که از چین، تایلند، برمه و ویتنام وارد می‌شود، سطح دوم پوشاک متوسط به بالا است که اغلب از ترکیه و سطح سوم پوشاک گران قیمت که عمدتا از ایتالیا وارد می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که نرخ دلار کمتر از سه هزار تومان بود، صادرات پوشاک ایران به عراق باصرفه نبود زیرا تجار به دنبال تهیه کالای ارزان بودند اما در آن دوره  مردم دنبال خرید پوشاک با کیفیت بودند که کمتر سراغ پوشاک ایرانی می‌رفتند.

رایزن سابق بازرگانی ایران در عراق ادامه داد: امروز  اوضاع متفاوت تر از گذسته شده و در حال حاضر که دلار در بازه قیمتی ۲۵ هزار تومان قرار دارد، بنابراین کالای ما از جمله پوشاک بسیار باصرفه‌تر و ارزان تر از کالای چینی است و در زمان کمتری به عراق می‌رسد.

وی با بیان اینکه اکنون بهترین زمان صادرات پوشاک ایران به عراق است، افزود: اولین استراتژی این است که باید اطلاع رسانی درستی به عراق در این رابطه صورت بگیرد و تعامل بیشتری با تجار عراقی صورت گیرد.

نجات نیا تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما هیچ مرکز اطلاع رسانی به زبان عربی وجود ندارد در حالی که می‌توانیم با یک کلیک اطلاعات درستی را درباره جزئیات تجارت با این کشور به دست آوریم.

وی در پایان تصریح کرد:  اگر یک فروشنده عراقی بخواهد "تی شرت" ایرانی خریداری کند نمی تواند به راحتی تولیدکنندگان این پوشاک را از نظر رتبه اقتصادی، کیفیت کار، آشنایی با تجارت خارجی، صادرات و متعهد بودن فروشنده بدست آورد لذا  اطلاع رسانی درست به بازارهای هدف از جمله اقدامات مهمی است که باید مورد توجه تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار گیرد.

کد خبر 45715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =