همکاری دو شرکت خودروسازی ایرانی و آلمانی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به ارائه توضیحاتی در خصوص تفاهم نامه اخیری که بین انجمن قطعه‌سازان ایران و انجمن صنایع باواریا به امضا رسیده است، توضیحاتی ارائه کرد و از همکاری یک شرکت ایرانی تولید کامیون برای همکاری با شرکت "مان" آلمان خبر داد

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها، فعالان اقتصادی ایرانی‌ و آلمانی از یکدیگر دور شده بودند و نمی‌تواستند کار چندانی را برای همکاری با یکدیگر انجام دهند اما اکنون با امضا تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن قطعه سازان ایران و انجمن صنایع باواریا امضا شده، زمینه برای برقراری ارتباط افراد با یکدیگر فراهم شده است.

وی افزود: بعد از این تفاهم‌نامه اگر افرادی در ایالت باواریا علاقه‌مند همکاری با ایران باشند و نداند که باید از چه طریقی این کار را انجام دهد می‌توانند به انجمن صنایع باواریا مراجعه کنند. این انجمن موضوع را به انجمن قطعه‌سازان ایران منتقل می‌کند و ما هم در انجمن قطعه‌سازان ایران افراد صاحب تخصص را برای همکاری به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

نجفی منش اضافه کرد: دقیقا همین اتفاق می‌تواند از طرف ایران هم انجام شود. به طور کلی با این تفاهم‌نامه پلی برای سرمایه‌گذاری مشترک است و دو بخش را به یکدیگر متصل می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: به طور مسلم هیچ راهی برای همکاری با آلمانی‌ها بسته نیست اما آلمانی‌ها مقداری آهسته‌تر از برخی دیگر کشور‌ها مثل ایتالیا و فرانسه برای همکاری با ایران حرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره همکاری و قرارداد یکی از شرکت‌ها تولید کامیون در ایران با شرکت آلمانی "مان" عنوان کرد: طبق آن چه اعلام شده قرار است شرکت "کوشان خودرو" طرف این قرارداد با شرکت "مان" آلمان باشد و انجمن قطعه‌سازان هم از چنین همکاری از سوی هر شرکت ایرانی استقبال می‌کند که طرف قرارداد با این شرکت آلمانی باشد.

کد خبر 4576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =