وزیر نیرو: کاهش مصرف برق با روش‌های تشویقی محقق خواهد شد

وزیر نیرو گفت: مدیریت مصرف و تقاضا برای برق یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در راستای کاهش مصرف برق از روش‌های تشویقی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی اکبر محربیان در بازدید از مرکز دیسپاچینگ ملی با اشاره به اینکه خاموشی‌های برق از ۴هزار و ۵۰۰ مگاوات در روز به ۵۰۰ مگاوات کاهش یافته است، افزود: بخش عمده‌ای از خاموشی‌ها در بخش‌های اداری و عمومی اعمال شده که صنعت برق تلاش می‌کند این خاموشی‌ها را در روزهای آینده به صفر برساند.

وی با اشاره به تفاوت موجود بین ظرفیت نصب شده و توان تولید برق در کشور گفت: افزایش تولید در نیروگاه‌ها یکی از برنامه‌های پیش بینی شده برای زمان اوج مصرف سال آینده است که با رفع نواقص و تعمیرات درست، عملیاتی خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به توسعه نیافتن صنعت نیروگاهی در سال‌های اخیر ادامه داد: در چند سال آینده طرح‌هایی را اجرایی خواهیم کرد که بتوانیم میزان تولید برق را به مقدار چشمگیری افزایش دهیم که در این راستا به کمک صنایع انرژی بر، دولت و مشترکان بزرگ نیاز است.

محرابیان با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر، گفت: این نیروگاه‌ها بدلیل استفاده نکردن از سوخت می‌توانند بهترین گزینه برای تامین انرژی باشند.

وی با اشاره به اینکه ایران چهاردهمین کشور جهان در نصب نیروگاه است، افزود: این درحالی است که شدت انرژی در ایران بسیار بالاست که البته این موضوع به دلیل نبود انگیزه برای کاهش مصرف است که باید این انگیزه سازی با روش‌های غیرمالی انجام شود.

وزیر نیرو با تاکید بر نقش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه صنعت نیروگاهی، ادامه داد: بسیاری از صنایع بزرگ متقاضی ساخت نیروگاه هستند که وزارت نیرو برای این بخش شرایط راتسهیل خواهد کرد و با امضای قرارداد امکان ساخت نیروگاه را توسط این بخش فراهم می‌کنیم.

کد خبر 45776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =