اولین کشتی باری ایران بعد از اجرای «برجام» در کره پهلو گرفت

پکن - ایرنا - اولین کشتی باربری جمهوری اسلامی ایران بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» و رفع تحریم های ناعادلانه، در یکی از بنادر کره جنوبی پهلو گرفت

به گزارش ایرنا، کشتی یاد شده با نام «توسکا» که متعلق به خطوط کشتیرانی کشورمان است امروز (دوشنبه) در میان استقبال مسئولان بنادر و کشتیرانی کره جنوبی وارد بندر «بوسان»، یکی از بنادر مطرح این کشور شد.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی با انتشار تصاویر مربوط به استقبال از این کشتی نوشت: با ورود این کشتی به بندر بوسان در واقع باب تازه ای در مناسبات دو کشور گشوده شده است.
براساس این گزارش، شماری از مسوولان امور کشتیرانی و بنادر کره جنوبی ضمن حضور در اسلکه در زمان پهلو گیری کشتی، از کاپیتان و خدمه کشتی استقبال رسمی کرده و خرسندی خود را از این اتفاق بیان کردند.
گزارش یادآور می شود که کشتی پنج هزار و 100 تنی «توسکا» به عنوان اولین کشتی از ناوگان ایران است که پس از سال 2012 میلادی در بندر بوسان پهلو می گیرد.
جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی بخصوص پس از لغو تحریم ها در سال جاری میلادی به سرعت در حال گسترش مناسبات خود هستند.
تصویر منتشر شده در این خبر نشان می دهد که مقام های کشتیرانی کره جنوبی با برگزاری مراسم ویژه ای، پهلو گرفتن اولین کشتی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی به این بندر را گرامی داشته اند.
کره جنوبی پنجمن واردکننده بزرگ نفت خام و چهارمین اقتصاد برتر آسیا است.
این کشور در سال 2015 پنج میلیون و 700 هزار تن معادل 114 هزار و 595 بشکه در روز نفت خام از تهران خریداری کرد.
کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد. این تلاش های بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

کد خبر 4579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =