ربیعی: ایران و قرقیزستان در بخش ساخت وساز، معدن و درمان و دارو همکاری می کنند

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان در زمینه سرمایه گذاری های مشترک در ساخت وساز، معادن، درمان و دارو با یکدیگر همکاری می کنند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی در دیدار با «خدای برگن بازاربایوف» وزیر کار و توسعه اجتماعی قرقیزستان، افزود: روابط دو کشور نقطه عطفی در گسترش همکاری های دو کشور است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فصل های مشترک بین دو کشور در زمینه دین و فرهنگ، گفت: ایران آمادگی دارد با کشور قرقیزستان همکاری ها را گسترش دهد.
وی، سفر رئیس جمهوری قرقیزستان در شهریورماه امسال و امضای هشت سند همکاری مشترک را نقطه عطفی در روابط دو کشور برشمرد و افزود: ایران و قرقیزستان همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته اند و انتقال تجربه ها بین دو کشور در زمینه حمایت های اجتماعی این همکاری ها را تقویت می کند. 
همچنین در نشست وزیران کار دو کشور، درباره توانمندی ها و تجارب دو کشور در زمینه روابط کار، مهارت آموزی و تامین اجتماعی و امکان تبادل تجارب گفت وگو شد. 
ربیعی گفت: ایران در زمینه روابط کار، ایمنی و بهداشت کار و تامین اجتماعی و نیز آموزش های فنی و حرفه ای تجارب ارزشمندی دارد و آماده است این تجارب را در اختیار طرف قرقیزی قرار دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی شرکت های ایرانی وابسته به صندوق های بیمه ای در زمینه ساخت وساز، معادن، درمان و دارو و 
سرمایه گذاری های مشترک در قرقیزستان را اعلام کرد و قرار شد در دیدارهای دوجانبه، هیات های کارشناسی موارد یاد شده را بررسی کنند. 

** خواستار انتقال تجارب ایران در زمینه سلامت و توانبخشی معلولان هستیم
وزیر توسعه اجتماعی قرقیزستان نیز در این دیدار، توانایی های ایران در زمینه های مختلف از جمله توسعه خدمات پایه سلامت و توانبخشی معلولان را بسیار ارزشمند برشمرد و خواستار انتقال تجارب شد. 
وی، امکان سرمایه گذاری های مشترک و نیز تشکیل سمینارها و کارگاه های آموزشی را از جمله بخش های مورد علاقه برای همکاری بین دو کشور برشمرد.
وزیر کار و توسعه اجتماعی قرقیزستان با ابراز خرسندی از دیدار خود از ایران تاکید کرد: ما برای رابطه با ایران نقش و اهمیت زیادی قائل هستیم و قرقیزستان علاقه دارد تا علاوه بر گسترش روابط سیاسی همکاری در زمینه های اقتصادی و اجتماعی را توسعه دهد. 
به گزارش ایرنا، در این دیدار دو طرف بر گسترش همکاری ها در زمینه توسعه کارآفرینی، آموزش های فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، بهزیستی و سرمایه گذاری های مشترک تاکید کردند. 
بازاربایوف همچنین از ربیعی دعوت کرد تا در آینده نزدیک از آن کشور دیدار کند. 

کد خبر 4580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =