نشست آتی اتاق‌های بندرعباس و کراچی با هدف افزایش تعاملات تجاری

نشست مجازی اتاق‌های بازرگانی بندرعباس و شهر کراچی پاکستان با هدف تعمیق تعاملات تجاری-اقتصادی به ویژه هم افزایی میان جامعه بازرگانی استان‌های دو کشور به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، در جریان دیدار «حسن نوریان» سرکنسول کشورمان در "کراچی" مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنعت این شهر فرصت‌های افزایش همکاری‌های استانی میان دو کشور بررسی شد.

طرفین ضمن تاکید بر افزایش تبادل هیات تجاری و بازرگانی ایران و پاکستان، خواستار استفاده از تجربیات مشترک در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشترک شدند.

در این جلسه توافق شد تا نشست ویدئوکنفرانسی روسا و اعضای اتاق‌های بازرگانی بندرعباس و کراچی تا هفته‌های آینده برگزار شود تا رایزنی‌های موثری در مورد چگونگی توسعه مناسبات بازرگانی میان دو کشور صورت بگیرد.

«شارق ووهرا» رئیس اتاق بازرگانی کراچی نیز با استقبال از توسعه ارتباطات میان اتاق‌های دو کشور به ویژه هم افزایی میان جامعه بازرگانی استان‌های ایران و پاکستان، از اشتیاق بازرگانی کراچی برای حضور در بازار ایران و گسترش همکاری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری خبر داد.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خاکی و آبی از ظرفیت بالای تبادل تجارت، حمل و نقلی به ویژه در بخش ترانزیت و ریلی برخواردارند، ظرفیتی که دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر در مورد ترانزیت کالا در آب‌های آزاد و کشورهای آسیای میانه از آن استفاده کنند.

کد خبر 45875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =