نخستین ردیف پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان بهره‌برداری می‌شود

وزیر نفت گفت: نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اگزیم نیوز، روابط‌ عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز جمعه به نقل از جواد اوجی پس از بازدید از بخش فراساحل و طرح‌های در حال تکمیل میدان گازی پارس جنوبی از جمله پالایشگاه فاز ۱۴ در جمع خبرنگاران افزود: این پالایشگاه، آخرین پالایشگاه زنجیره خشکی پارس جنوبی است و با بهره‌برداری از نخستین ردیف شیرین‌سازی آن در فصل زمستان این مجموعه به کمک شبکه گازی کشور می‌آید.

وی ادامه داد: با تصمیم گیری انجام شده تلاش می‌شود در سال جاری بیشترین بهره‌برداری و برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی انجام شود.

اوجی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی بخش خشکی و فراساحل پارس جنوبی رو به پایان است، گفت: در همین راستا شب گذشته جلسه‌ای با مجموعه مدیران پارس جنوبی در بخش بالادست و پایین‌دست و حوزه پتروشیمی برگزار شد و در این جلسه آخرین وضعیت تعمیرات اساسی انجام‌شده، پروژه‌های در دست اجرا و چالش‌های پیش روی بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی مطرح و بررسی شد.

وی گفت: بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب یا به عبارتی ۷۰درصد گاز مصرفی کشور از استان بوشهر و مجموعه پالایشگاه‌های فازهای دریایی پارس جنوبی تأمین می‌شود.

اوجی ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق داد تا اولین سفر کاری‌ام را در بازدید از منطقه عسلویه تجربه کنم، در این سفر از مجموعه پالایشگاه‌های گازی، مجتمع‌های پتروشیمی و سکوهای بهره‌برداری پارس جنوبی بازدید داشتیم.
وزیر نفت با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران این بخش گفت: از مجموعه کارکنان صنعت نفت و بخش پیمانکاری که نهایت همکاری و تلاش را انجام دادند، تشکر می‌کنم.
وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد.

کد خبر 45885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =