پسا افراط گرایی در منطقه، لازمه توسعه اقتصادی در پساتحریم

جمشید عدالتیان پیرامون آثار تحولات سیاسی و اقتصادی جهان و به ویژه خاورمیانه بر اقتصاد ایران گفت: انتخابات آمریکا، نقش روسیه در سیاست جهانی و منطقه ای و شرایط کنونی سیاسی در منطقه عواملی هستند که در تعیین مسیر آینده اقتصاد ایران اثرگذار خواهند بود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران پیرامون آثار تحولات سیاسی و اقتصادی جهان و به ویژه خاورمیانه بر اقتصاد ایران گفت: انتخابات آمریکا، نقش روسیه در سیاست جهانی و منطقه ای و شرایط کنونی سیاسی در منطقه عواملی هستند که در تعیین مسیر آینده اقتصاد ایران اثرگذار خواهند بود. 

جمشید عدالتیان با تاکید بر شرایط حساس کنونی در اقتصاد گفت: امیدواریم تندروی های اقتصادی و سیاسی در سالهای آینده سهم زیادی در تصمیم گیری های کلان ایران و منطقه نداشته باشند و بستر صلح و ثبات در فضای خاورمیانه فراهم شود.

عدالتیان با تاکید بر سوریه، عراق و افغانستان به عنوان موقعیت های مهم ایران در تجارت بین الملل افزود: نفوذ اقتصادی و سیاسی در کشورهای منطقه بازارهای صادراتی ایران را توسعه خواهد بخشید که تحقق این امر به آینده امن و با ثبات در منطقه وابسته است.

وی در ادامه گفت: کاهش تنش های سیاسی می تواند به افزایش موقعیت های تجاری و اقتصادی ایران در خاورمیانه منجر شود و لذا بدون امنیت و کنترل ریسک در فضای جامعه تمام پروژه های توسعه اقتصادی با شکست مواجه می شوند.

عدالتیان افزود: گسترش افراطی گری در منطقه و تداوم دخالت ابرقدرت ها خطر بزرگی برای اقتصاد کشورهای کل منطقه اعم از ایران به شمار می رود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پایان با تاکید بر نقش مهم مجلس شورای اسلامی، دولت و سایر دستگاه ها در عبور از شرایط حساس اقتصادی فعلی گفت: مسئله مهم بعد از پساتحریم برای اقتصاد ایران رسیدن به «پسا افراط گرایی» در سیاست و اقتصاد خواهد بود و امید می رود با کاهش تنش های سیاسی در منطقه، فضای امنی به لحاظ موقعیت اقتصاد بین المللی برای کشو ایجاد شود و رشد و توسعه اقتصادی در پساتحریم رقم بخورد.

کد خبر 4590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =