رشد بی رویه تولیدات صنعتی چین

اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین و دومین شریک بزرگ اقتصادی این کشور بر این باور است که مازاد تولید صنعتی چین به تهدیدی برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، این اتحادیه ادعای خود را بر این مبنا استوار کرده که چین در بسیاری از بخش های صنایع سنگین مازاد ظرفیت دارد.
گزارش اتاق بازرگانی اروپا تاکید می کند که برای مثال تولید فولاد در چین و شمار تولیدکنندگان فولاد در این کشور از چهار کشور دیگر آمریکا، روسیه، هند و ژاپن بیشتر است.
افزون بر این برآوردها نشان می دهد که چین در بسیاری از بخش های دیگر از جمله تولید آلومینیوم با مازاد ظرفیت روبرو شده است.
آمارها حکایت از آن دارد که اگر وضع به همین منوال به پیش برود میزان تولید سیمان چین تا 2 سال آینده بیش از کل تولید سیمان آمریکا در طول قرن بیستم خواهد بود.
کارشناسان بازار می گویند که چین در سال های اخیر به شکل بی رویه ای بخش های تولیدی صنعتی را قوی کرده و برای جلوگیری از این مازاد تولید کاری نکرده است.
گزارش این اتاق تصریح می کند که مساله مازاد ظرفیت موضوعی نیست که بخصوص اقتصاد چین را تهدید کند بلکه برای کل اقتصاد جهان پرمخاطره است زیرا با قوانین اقتصادی دنیا هماهنگی ندارد.
آمار اداره کل گمرک چین نشان می دهد که این کشور نیمی از فولاد جهان را تولید می کند و صادراتش در سال گذشته میلادی 20 درصد بیشتر شده اما به دلیل رکود اقتصادی، مصرف فولاد در بازار داخلی چین به شدت کاهش یافته است.
چین اعلام کرده است که میزان تولید فولاد خود را به دلیل کاهش مصرف داخلی تا پنج سال دیگر 150 میلیون تن کاهش می دهد.
شرکت «آرکلور متال» در لوکزامبورگ به تازگی گزارش کرد که مازاد تولید فولاد چین و صادرات بی رویه آن با تدابیر دامپینگ چین در سال 2015 میلادی به این شرکت اروپایی بیش از هشت میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.
چین در تلاش است تا با احیای جاده ابریشم و فروش بیشتر تولیدات خود از جمله تولیدات صنعتی مساله مازاد تولید را با همکاری کشورهای آسیایی حل و فصل کند.

کد خبر 4592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =