بازگشت شریک ۷ میلیارد یورویی ایران

​رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا گفت: یکی از اهمیت های تجاری ایتالیا برای ما تجهیزات زیرساختی وارداتی از این کشور است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا گفت: یکی از اهمیت های تجاری ایتالیا برای ما تجهیزات زیرساختی وارداتی از این کشور می باشد

احمد پورفلاح رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: تا پیش از وضع تحریم ها ایتالیا اولین شریک تجاری ایران محسوب می شد و گردش تجاری بین دو کشور رقمی بالغ بر 7 میلیارد یورو بوده است که در دوران تحریم این رقم به 1.2 میلیارد یورو کاهش یافت.

وی افزود: تجارت مشترک ایران و ایتالیا عمدتا بر واردات نفت از ایران تمرکز داشته است؛ ایتالیا تنها شریک تجاری ایران در اروپا بوده که بیش از فروش کالا و خدمات، خریدار کالا و خدمات ایرانی بوده است و لذا تراز تجاری ما با آنها همواره رقم مثبتی را به ثبت رسانده است.

پورفلاح در ادامه گفت: پالایشگاه ها و صنایع نفت و فرآورده نفتی در ایتالیا با فرمولاسیون نفت ایران تطبیق دارد و این کشور نمی تواند نفت خود را از کشور دیگری بخرد؛ لذا  بازگشت ایتالیا به بازار فروش نفت ایران حتمی خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا همچنین گفت: یکی دیگر از اهمیت های تجاری ایتالیا برای ما تجهیزات زیرساختی وارداتی از این کشور می باشد؛ ایتالیا با فروش تجهیزات صنایع فولاد، سیمان، نفت و پتروشیمی، نساجی، لوازم خانگی و بسیاری بخش های دیگر به کشور ما، همواره نقش مهمی در چرخه تولید و اقتصاد ایران داشته است.

پورفلاح در پایان افزود: در همین دوران کوتاه بعد از توافقات بین المللی، تا به حال 750 نفر در قالب هیئت های تجاری ایتالیایی به ایران سفر کرده اند که این موضوع حاکی از اهمیت تجاری متقابل دو کشور برای یکدیگر است.

وی همچنین با ابراز امیدواری از احیای روابط اقتصادی و تجاری ایران و ایتالیا مانند گذشته، چشم انداز مثبتی برای آینده اقتصاد ایران در دوران جدید پیش بینی کرد.

کد خبر 4594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =