آمادگی صادرات دانش فنی و محصولات مرتبط با کرونا به پاکستان

رییس اداره صادرات اداره کل تجهیزات پزشکی، از آمادگی صادرات محصولات مرتبط با کرونا و همچنین دانش فنی این محصولات به سایر کشورها به ویژه کشور پاکستان خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، سید آصف مهدوی اردکانی امروز(یکشنبه) در رویداد آنلاین یکشنبه صادراتی ایران و پاکستان که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور ۲۰ شرکت دانش بنیان و سرمایه گذاران و خریداران پاکستان برگزار شد، افزود: در حال حاضر باید به دنبال فرصت‌های صادراتی باشیم که برای ما در دسترس‌تر نسبت به خیلی از کشورها باشد.

وی  بیان کرد: کشور پاکستان با توجه به نزدیکی با ایران، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در جهت صادرات است. تقریبا از سال ۲۰۱۰ که در نمایشگاه عرب هلث در دبی حضور یافتیم، با بخش تجهیزات پزشکی پاکستان و با برخی از شرکت‌های این کشور آشنا هستم و از توانمندی‌های آنها در این حوزه مطلع هستم و امیدوارم همکاری‌های خوبی میان صنایع ایران و پاکستان در این حوزه ایجاد شود.

مهدوی تصریح کرد: در دو سالی که دنیا درگیر پاندمی کرونا است، ایران موفق شد، ضمن آنکه ظرفیت‌های تولیدی تجهیزات پزشکی مورد استفاده در کرونا را افزایش دهد، محصولات جدیدی را در این حوزه به بازار عرضه کند.

رییس اداره صادرات اداره کل تجهیزات پزشکی ادامه داد: ماسک، گان، دستکش از جمله محصولات مرتبط با پاندمی کرونا است که علاوه بر تامین نیاز کشور به کشورهای اروپایی صادر شود. علاوه بر آن تولید انواع کیت‌های تشخیص کرونا اعم از سرولوژی، PCR و رپید تست و ونتیلاتور نیز از دیگر دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در این حوزه است.

رییس اداره صادرات اداره کل تجهیزات پزشکی یادآور شد: اتوکلاو، دستگاه امحای زباله، انواع تخت‌های بیمارستانی، دستگاه الکتروشوک و سایر دستگاه‌های های تک حوزه پزشکی از دیگر توانمندی‌های کشور در این زمینه است.

مهدوی با بیان اینکه به دنبال ارتباط تجاری دو کشور و تقویت تبادلات هستیم، افزود: در این زمینه وزارت بهداشت ایران  همراهی خواهد کرد تا پروسه صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به کشورهای دیگر به ویژه پاکستان تسریع و تسهیل شود.

کد خبر 45957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =