تلاش اقلیم کردستان عراق برای ارائه تسهیلات به شرکت های ایرانی

اربیل – ایرنا- مدیرکل دفتر روابط حکومت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران از تلاش وزارت برنامه ریزی اقلیم برای ارائه تسهیلات بمنظور ادامه کار شرکت های ایرانی و ترکیه ای از طریق تامین اعتبار خبر داد

عبدالله آکره ایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل با اعلام این مطلب گفت: 50 شرکت ترکیه ای و 16 شرکت ایرانی که در اقلیم پروژه های دولتی دارند، در نشستی با وزارت برنامه ریزی اقلیم به بررسی راهکارهای تامین اعتبار مالی پروژه های واگذار شده به این شرکت ها پرداختند.
وی افزود: در این نشست وزارت برنامه ریزی اقلیم اعلام کرد برای تامین اعتبار مالی این پروژه ها که تماما راهبردی هستند برنامه ریزی خواهد کرد و می کوشد اعتبار مالی این شرکت ها را بزودی تامین کند تا مانع از تاخیر در روند اجرای پروژه ها شود.
عبدالله آکره ای تصریح کرد: مشکلات مالی اقلیم سبب شده است وزارتخانه های اقلیم کردستان عراق در تلاش برای برنامه ریزی برای حل بحران مالی و اقتصادی باشند و در این میان پروژه هایی قرار دارند که برای اقلیم استراتژیک به شمار می روند.
بحران مالی در اقلیم دهها پروژه را متوقف کرده و حقوق کارکنان اقلیم نیز به نصف کاهش یافته است.
حکومت اقلیم کردستان عراق برغم فروش مستقل نفت اعلام کرده است نمی تواند حقوق کارکنان را پرداخت کرده و پروژه های عمرانی را تامین اعتبار کند.

کد خبر 4599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =