طرح های عمرانی در اسارت بودجه 

 تا زمانی که سهم دولت در اقتصاد کم نشود بخش خصوصی جانی برای فعالیت ندارد، طرح‌های اقتصادی واگذار شده به بخش خصوصی نیازمند بودجه است در صورتی که این طر‌ح‌ها بدون هیچ بودجه‌ای با وضعیت نامناسب مالی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به ظرفیت های بالای تولیدی می توانیم در اسرع وقت به قطب اقتصادی منطقه مبدل شود. محمد امیرزاده در گفت‌وگو با اگزیم‌نیوز گفت: همیشه در لایحه بودجه تعاریف زیبایی از شکوفایی و پیشرفت‌های اقتصادی دیده می‌شود، اما این امر زمانی تحقق می‌یابد که کشور ظرفیت بالای پذیرش، درآمدهای کافی و تولیدات مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لایحه پیشنهادی بودجه 95 با کمترین رقم ممکن ارائه شده، بیان کرد: از آنجایی که بودجه کل بر مبنای نرخ نفت تعیین می‌شود، هم اکنون با افت شدید نرخ نفت میتوان گفت دورنمای تحقق اهداف سال آینده امیدوارکننده نیست. رکود اقتصادی حاکم بر کشور نیازمند محرک قوی برای نابودی است این محرک از سوی همه بخش‌ها و مدیریت صحیح رخ می‌دهد.

وی افزود: با توجه به سطح زندگی مردم و این لایحه پیشنهادی، نمی‌توان به اهداف مالیاتی که پیش بینی شده دست پیدا کنیم، از سوی دیگر برای تقوت بنگاه‌ها و حمایت از تولید داخلی، توسعه صادرات و... باید راهکارهای برای نجات آنها از ورشکستگی اراده کرد.

امیرزاده در خصوص ایفای نقش بخش خصوصی در اقتصاد بیان کرد: تا زمانی که سهم دولت در اقتصاد کم نشود بخش خصوصی جانی برای فعالیت ندارد، طرح‌های اقتصادی واگذار شده به بخش خصوصی نیازمند بودجه است در صورتی که این طر‌ح‌ها بدون هیچ بودجه‌ای با وضعیت نامناسب مالی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر تعاملات بخش خصوصی در اقتصاد ناکارآمد است دولت مشکلات این بخش را عنوان کند یا رییس اتاق بازرگانی تهران و ایران در مذاکراتی با دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه پیگیر برطرف شدن موانع شوند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ظرفیت بالای تولید اظهار کرد: کشورهای زیادی با چالش های اجتماعی اقتصادی مواجه بودند که هم اکنون اقتصاد پویایی دارند، کشور ما با توجه به ظرفیت های بالای تولیدی که دارد می تواند در اسرع وقت به قطب اقتصادی منطقه مبدل شود.

امیرزاده با انتقاد ازقوانین کار خاطرنشان کرد: قوانین حمایت از کار به جای ایجاد اشتغال باعث عدم اشتغال زایی شده چون این قوانین به نغع کارگران نیست به همین علت تا کنون بهره لازم را از نیروی انسانی نداشته ایم.

کد خبر 4607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =