اعلام اولویت های همکاری ایران و الجزایر

« رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از اتاق بارزگانی الجرایز گفت که اولویت همکاری های اقتصادی دو کشور شناساندن ظرفیت های تجاری ، فنی ، مهندسی و فناوری و ارتقای سطح مناسبات و روابط است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، عامری در جریان این بازدید در نشستی مشترک با حضور حدود 70 نفر از سرمایه داران ، صاحبان صنایع ، نمایندگان شرکت های بزرگ بازرگانی و بنگاه های اقتصادی الجزایر، ظرفیت های اقتصادی ، تجاری، فنی و فناوری ایران را تشریح کرد.
در این نشست که به دعوت مشترک اتاق بازرگانی و صنایع الجزایر و رئیس شورای مشترک بازرگانان ایران و الجزایر برگزار شد، ابتدا «عبدالمجید خبزی» گزارشی را از نتایج سفر اخیرش به تهران ارائه و از پیشرفت های اقتصادی ایران ابراز شگفتی کرد. 
وی لزوم تلاش برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی الجزایر با جمهوری اسلامی ایران را خاطرنشان و بر عزم بخش خصوصی الجزایر برای گشودن دریچه های جدید همکاری ها با ایران تاکید کرد. 
عامری نیز با بیان این که روابط ایران و الجزایر یکی از بهترین دوره های زمانی خود را طی می کند، فضای اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و تاثیرات این موضوع بر اقتصاد و روابط دوجانبه ایران و الجزایر را تشریح کرد.
وی با اشاره به دستاوردهای ایران در کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی، ضرورت جدا سازی اقتصاد الجزایر از وابستگی به نفت و توسعه بخش های غیر نفتی را مورد تاکید قرار داد. 
سفیر ایران همچنین به وجود روابط خوب سیاسی ایران و الجزایر اشاره و بر ضرورت افزایش سطح روابط و همکاری های اقتصادی متناسب با شأن و جایگاه دو کشور و هم سطح با روابط سیاسی تاکید کرد.
عامری با بیان این که تحریم ها در ایجاد عزم و اراده ملی برای رسیدن به خودکفایی و پیشرفت در عرصه های صنعتی و کشاورزی تاثیر داشته است، خاطرنشان کرد که تنگناهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران بتواند صنایع سنگین و سبک خود را توسعه داده و در حوزه های مختلف علمی، فنآوری های نوین، کشاورزی، پزشکی و صنایع مختلف دستاوردهای خوبی را همراه با افزایش بهره وری و ایجاد ارزش افزوده به جهانیان ارائه کند. 
وی در این نشست دو ساعته، ظرفیت های مرتبط با کشاورزی، سد سازی، عمرانی، ساختمانی، ماشین سازی، ساخت نیروگاه و تولید برق، انبوه سازی مسکن و تولیدات ساختمانی از جمله سیمان، پیشرفت ها و دستاوردها در خصوص استخراج نفت و گاز، معادن، راه و ساختمان را تشریح کرد. 
سفیر ایران با اشاره به کمیسیون عالی مشترک اقتصادی دو کشور که آذر ماه 94 با سفر « اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه یک هیئت عالیرتبه در الجزایر برگزار شد، گفت: در این کمیسیون 9 سند همکاری بین دو کشور امضا شد که نقطه عطفی در روابط دوجانبه محسوب می شود و اجرای این توافق نامه ها به خصوص در زمینه صدور ضمانت نامه های بانکی و گشایش اعتبارات اسنادی توسط بانک ها و توسعه و ارتقای روابط اقتصادیِ دوجانبه نقش اساسی خواهد داشت. 
عامری از همه فعالان اقتصادی و شرکت های الجزایری برای سفر به ایران و آشنا شدن از نزدیک با توانمندی های ایران و یافتن زمینه های جدید همکاری دعوت کرد. 
شرکت کنندگان در این نشست با ابراز علاقه مندی برای همکاری با ایران، خواهان اخذ اطلاعات و همکاری مستقیم و بدون واسطه با ایران شدند. 
پس از سخنان سفیر ایران، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد .
از جمله سئوال های مطرح شده در این نشست پیرامون ظرفیت های ایران در خصوص دارو سازی، تولید ماشین آلات کشاورزی، انرژی های نوین و تجدیدپذیر، روابط بانکی، صنایع غذایی و بسته بندی، صنایع تبدیلی خرما، تولیدات لبنی، منسوجات و واردات محصولات پتروشیمی از ایران بود که به صورت مبسوط پاسخ ها و اطلاعات لازم به آنان ارائه شد.

کد خبر 4610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =