دعوت از سرمایه گذاران برای منافع برد-برد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رونق کسب و کار، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به بزرگترین زنجیره تامین(لجستیک) و بندر خشک منطقه تبدیل می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، عباس آخوندی روز سه شنبه در مراسم افتتاح فاز نخست منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: ما به دنبال منافعی برد-برد در منطقه هستم و از همه فعالات تجاری و اقتصادی دعوت می کنیم در این مطقه آزاد سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: با توجه به وجود حمل ونقل چند وجهی و ترکیبی، بدون شک این منطقه آزاد به عنوان مرکز مبادلات بین المللی و قطب منطقه ای تبدیل خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولویت ما در این منطقه آزاد، «ارائه خدمات بیمه ای، مالی و نمایشگاهی» خواهد بود؛ بدون شک این منطقه به دروازه ورود کالا به ایران تبدیل نخواهد شد بلکه آن را بعنوان یک مرکز تجاری برای صادرات تبدیل می کنیم.
وی گفت: من از همه بانک ها، بیمه ها، شرکت های حمل ونقل در جهان، شرکت های نمایشگاهی و هتلداری دعوت می کنم در این منطقه سرمایه گذاری کنند زیرا وسعت آن شامل همه بازارهای منطقه ای در خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا خواهد بود.
وزیر راه شهرسازی اظهار داشت: راه اندازی این منطقه آزاد، آغاز یک تحول بسیار بزرگ در اقتصاد ایران است تا کشورمان همچنان بتواند به نقش تعادل خود در منطقه از نظر امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به خوبی عمل کند.
آخوندی افزود: ایران همواره مرکز تمدن در منطقه بوده است اما عده ای تلاش کردند با حمایت قدرت های بزرگ جهانی این مرکزیت را به خارج از منطقه انتقال دهند و عده ای نیز در داخل با بی تدبیری و کوتاه فکری از این تفکر حمایت کردند.
وی گفت: نتیجه این شد که منطقه در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفت و ناامنی همه منطقه را فرا گرفت.
وزیر راه ادامه داد: ناامنی در منطقه سبب شد وضعیت دشوار در دریای مدیترانه گسترش یابد؛ اروپایی ها با نگرانی متوجه این وضعیت شدند و غرب و آمریکا به این نتیجه رسیدند که نباید آتش را در این منطقه شعله ور کنند بلکه باید امنیت را با مرکزیت ایران دنبال کنند.

کد خبر 4611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =