شناسایی ریسک‌های احتمالی رصد جریان‌های ورود و خروج سرمایه

گروه ۲۰ خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا و شدت گرفتن بحران مهاجرت را به فهرست موارد نگران کننده خود در درازمدت اضافه کرد و در عین حال استدلال نمود که آشفتگی اخیر در بازارهای مالی جهان انعکاس دهنده روند حرکت رشد اقتصاد جهانی نیست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از بلومبرگ، در پیش‌نویس بیانیه پایانی گروه 20، کشورهای عضو توافق کرده‌اند که از ابزارهای پولی، مالی و ساختاری برای افزایش رشد اقتصاد جهانی و «قاعده‌مند کردن و به‌وضوح مرتبط کردن» سیاست‌هایشان با یکدیگر استفاده کنند. در این سند با اشاره به نگرانی‌ها در  مورد محدودیت‌های اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی خاطرنشان شده که «سیاست پولی به‌تنهایی نمی‌تواند منجر به رشد متوازن اقتصادی شود».

وزرای دارایی کشورهای عضو گروه 20 توافق کردند که در زمینه بازارهای ارزی با یکدیگر «به‌شکلی نزدیک مشورت» کنند. آنها همچنین هشدار دادند که آشفتگی بالا در بازارهای مالی می‌تواند به ثبات مالی و اقتصادی این کشورها آسیب بزند.

اعضای گروه قول دادند که در تلاش برای شناسایی ریسک‌های احتمالی رصد جریان‌های ورود و خروج سرمایه را افزایش دهند و از کاهش ارزش ارزهای خود با مقاصد رقابتی خودداری ورزند.

ریموند یئونگ، اقتصاددان ارشد گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در هنگ‌کنگ گفت: «به نظر نمی‌رسد که این نشست راه‌حل‌هایی محکم، قابل اجرا یا ذاتی‌ای را برای افزایش رشد اقتصادی داشته باشد... من شک دارم که این نشست در کوتاه‌مدت تأثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد».

در این پیش‌نویس درباره ریسک‌های کاهنده و آسیب پذیری‌ها، به خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره شده است.

همچنین در این پیش‌نویس اهمیت زیادی به «تعداد بالا و رو به افزایش پناهجویان در برخی مناطق» داده شده است. مقامات اروپایی در تلاش‌اند تا بحران مهاجرت را که بدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به شمار می‌رود، حل و فصل کنند.

کد خبر 4661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =