۳۹ هزار تن محموله خام دامی از هرمزگان به خارج از کشور صادر شد

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: بیش از ۳۹ هزار تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در یک سال گذشته (از ابتدای مهر ۹۹ تا مهر ۱۴۰۰) به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد جانباز روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی آنلاین که به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد، افزود: این محموله‌ها بیشتر شامل ماهی و میگو، خوراک دام، پا و پنجه مرغ، آبزیان حرام گوشت و اجزای حرام حیوان های حلال گوشت بوده است.

وی بیان داشت: محموله‌های صادراتی یادشده از هرمزگان به مقصد کشورهای چین، روسیه، ویتنام، امارات، هنگ کنگ و عمان بارگیری شده است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهار داشت: همچنین از مهر پارسال تا امسال، حدود ۳۵۶ هزار و ۶۰۰ تن محموله‌ خام دامی شامل گوشت گوساله، کنستانتره خوراک دام، پشم شُسته، ماهی خوراکی، ماهی صنعتی، پودر چربی و غیره با نظارت دامپزشکی وارد استان شده است.

جانباز یادآورشد: این محموله ها بیشتر از کشورهای برزیل، استرالیا، هندوستان، چین و زلاندنو  به کشورمان وارد شده است.

وی ادامه داد: میزان محموله‌های ترانزیتی خام دامی نیز از مهر پارسال تا امسال بیش از  ۲۵ هزار تن شامل گوشت گوساله منجمد، گوشت منجمد مرغ، پوست خام گاو و گوسفند، کنسانتره خوراک دام و طیور بویژه برای گاو و گامیش، پشم شُسته و ماهی خوراکی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: محموله گوشت قرمز بیشتر از کشورهای هندوستان به تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان تزانزیت شد و ترانزیت محموله های خوراکی دام نیز از کشورهای استرالیا، آلمان و برزیل به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان و غیره صورت گرفته است.

واکسیناسیون بیش از یک میلیون دام علیه بیماری‌های واگیر و انگلی

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: از مهر پارسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۱۵ هزار راس دام سبک و سنگین در استان بر علیه بیماری های واگیر و انگلی واکسینه شدند.

جانباز یادآور شد: در این مدت بیش از ۲۵۲ هزار ر و ۹۰۳ راس دام بر علیه بیماری های مشترک بین انسان و حیوان واکسینه شدند که از مهم ترین آن ها می توان به واکسینه شدن بیش از ۱۵۰ هزار دام (گوسفندی و گاوی) علیه بیماری تب مالت اشاره کرد.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۱۳ میلیون و ۴۵۳ قطعه طیور در هرمزگان توسط بخش خصوصی و با همکاری مرغداران علیه بیماری ها واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان ادامه داد: در این مدت ۵۷۲ هزار و ۶۵۰ مترمربع جایگاه دام و همچنین  ۱۵۰ هزار و ۹۴۷ راس دام سمپاشی شده است.

وی یادآور شد: ناظران بهداشتی دامپزشکی هرمزگان همچنین از مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۴۷۰ مورد از نظارت و بازدید بر بهداشت عمومی و کنترل مواد غذایی از مرکزهای فرآوری، بسته بندی، کارخانه ها و اسکله‌های صیادی استان داشته اند.

این مسوول همچنین با اشاره به کشتار دام و طیور در استان گفت: در این مدت ۴۴ هزار و  ۸۶۳ راس دام و همچنین ۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه طیور کشتار شده است.

کد خبر 46706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =