ثبت رکورد بارگیری ۲۳ هزار تن کالای فله معدنی به کشتی دریک روز ازچابهار

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ثبت رکورد بارگیری ۲۳ هزار تن کالای فله معدنی به کشتی در یک روز از بندر شهید بهشتی چابهار نشان از آینده درخشان و رونق این بندر دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، حسین شهدادی روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: هم اینک با برنامه ریزی صورت گرفته بهبود نرم های عملیاتی و افزایش بارگیری محموله مواد معدنی و انوع کالا مد نظر است تا روز به روز شاهد پیشرفت بهتر فعالیت های بندر شهید بهشتی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری، کاهش هزینه های بندری و انتقال کالا از اولویت های اصلی اداره کل برای اقتصادی کردن صادرات محصولات معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار به مقاصد مصرف است.

وی ادامه داد: انتقال کالاهای اساسی به صورت حمل یکسره از بنادر کشور به مقاصد مصرف انجام می‌شود و تخلیه شبانه روزی کالای اساسی در بندرچابهار در حال انجام است.

معاون اقتصادی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: بندر شهید بهشتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن نقش مهمی در ورود کالای اساسی دارد و بزودی پس از تکمیل پسکرانه و جاده و ریل قطب تجارت و اقتصاد منطقه موجب توسعه و رونق شرق کشور می شود.

وی بیان کرد: چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای کشورهای آسیای میانه است که با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری و با تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان شاهد رشد بیش از پیش این بندر اقیانوسی تا میزان ۱۵ میلیون تن کالا در سال خواهیم بود.

کد خبر 46796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =