نفوذ به بازارهای منطقه با سلاح خدمات فنی و مهندسی

رئیس اتاق ایران با اشاره به توان بالای مهندسی کشور و اهمیت استفاده از این ظرفیت در دوران پساتحریم، گفت: امروزه حوزه نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه ایجاب می‌کند، صدور خدمات فنی مهندسی فعال شود و ارتقای این بخش در اولویت کار قرار گیرد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به توان بالای مهندسی کشور و اهمیت استفاده از این ظرفیت در دوران پساتحریم، گفت: امروزه حوزه نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه ایجاب می‌کند، صدور خدمات فنی مهندسی فعال شود و ارتقای این بخش در اولویت کار قرار گیرد.

به گزارش ژایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، محسن جلال‌پور با بیان مطلب فوق تاکید کرد: صدور خدمات فنی مهندسی از چند زاویه در دوران پساتحریم پراهمیت است.

جلال‌پور با بیان اینکه در دوران تحریم، ایران هزینه‌های فراوانی را برای حضور در بازارهای منطقه متحمل شد، افزود: این هزینه‌ها اعم از هزینه‌های ریالی، جانبی، فرهنگی بود که امروزه با رفع تحریم‌ها حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران ایجاب می‌کند که مجموعه‌ای از فعالان اقتصادی کشور بخش صدور خدمات فنی مهندسی را فعال کنند.

رییس پارلمان بخش خصوصی کشور تاکید کرد: اکنون اولویت ما برای نفوذ در بازارهای منطقه فعال شدن حوزه خدمات فنی مهندسی است.

رئیس اتاق ایران با تاکید بر این صدور خدمات فنی مهندسی لوکوموتیو اقتصاد صادرات کشور است، افزود: صدور خدمات فنی مهندسی ایران اگر در بخش‌های مختلف دنیا رونق و شکل گیرد، به صورت اتوماتیک بسیاری از صادرات دیگر در همان منطقه شکل خواهد گرفت.

جلال‌پور صدور خدمات فنی مهندسی را پیشران صادرات ایران عنوان کرد، گفت: با وجود این که این بخش از صادرات کشور از ویژگی پیشران بودن برخوردار است بنابراین نیازمند توجه ویژه و مازادی است.

وی با اشاره به ظرفیت توان مهندسی در کشور، افزود: در طول سالیان گذشته عده‌ای از متخصصان و فعالان کشور که دوره‌های پیشرفته از صادرات خدمات فنی مهندسی را گذرانده‌اند بنابراین در دوران پساتحریم باید از این ظرفیت استفاده کرد.

جلال‌پور تاکید کرد: تمام شرکت‌ها و انجمن‌هایی که در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی توانایی ویژه‌ای دارند و این حوزه فعالیت می‌کنند برای اتاق ایران از اهمیت بالایی برخوردارند و در نظر داریم در دوران پساتحریم از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

رئیس اتاق ایران با اشاره به اهمیت حمایت دولت از این نوع صادرات، افزود: تسهیل مسیر صادرات بالاخص صدور خدمات فنی مهندسی مهم‌ترین حمایت دولت از این نوع صادرات است و دولت باید موانع ضمانت‌نامه‌ها و منافع حضور شرکت‌های ایرانی به سایر کشورها رفع شود.

جلال‌پور با تاکید براینکه صدور خدمات فنی مهندسی نیازمند حمایت‌های مالی دولت نیست، یادآور شد: دولت باید با ایجاد مشوق‌هایی صادراتی برای فعالان صدور خدمات فنی مهندسی و کاهش بروکراسی‌ها موانع پیشرفت این نوع صادرات را کاهش دهد.

کد خبر 4688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =