حوزه تجارت نیازی به قانون جدید ندارد

یک نماینده اتاق بازرگانی گفت: تعدد قوانین در حوزه تجارت به حدی است که نیازی به تصویب قانون جدیدی نیست باید نسبت به حذف برخی قوانین اقداماتی صورت گیرد.

یک نماینده اتاق بازرگانی گفت: تعدد قوانین در حوزه تجارت به حدی است که نیازی به تصویب قانون جدیدی نیست باید نسبت به حذف برخی قوانین اقداماتی صورت گیرد. محسن بهرامی ارض اقدس در گفت وگو با اگزیم نیوز با اشاره به تعدد قوانین تجاری گفت: تراکم و تداخل قوانین در بخش‌نامه های تجاری  سردرگمی در این حوزه ایجاد کرده است، متاسفانه برای حل مشکلات این حوزه قانون های دست و پا گیری تصویب شده که باید به فکر حذف برخی از آنها بود.

 ارض اقدس افزود: در قوانین رفع موانع  تولید آیین نامه هایی تعیین شده که بجای شفافیت امور در این حوزه ابهاماتی را ایجاد کرده است، برخی از این قوانین در خصوص حمایت از واحد های تولید ورشکسته بودند اما هیچ کدام از آنها به علت تعدد قوانین و کمبود بودجه اجرا نشده یعنی وعده هایی که در این بخش  از سوی مجلس و دولت داده شده بود تا کنون عملیاتی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه تجارت باید هماهنگی لازم میان سازمان های مختلف باشد بیان کرد: توسعه تجارت در هر کشوری علاوه بر سرمایه گذاری داخلی، نیازمند سرمایه گذاری خارجی است این نیاز مستلزم هماهنگی سازمان های مختلف است، زمانی که نوسان قیمتی تعرفه وجود دارد یا فعالیت مناطق آزاد در چاچوب اصلی خود نباشد یا بنگاه های اقتصادی در رکود عمیق غرق شده باشند یا ..... نباید امید چندانی به ورود سرمایه گذاران داشت، بررسی ها نشان داده که زیر ساخت های لازم در همه صنایع اقتصادی وجود ندارد بنابراین با اولویت بندی باید سرمایه گذاران را ترغیب به حضور در کشور کرد.

بهرامی ارض اقدس اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین فعال بخش خصوصی در حوزه تجارت بیشترین تعاملات با تجار دارد،  بنابراین از مشکلات این افراد آگاهی بیشتری دارد با این تفاسیر اتاق بازرگانی ایران مکلف به شناسایی قوانین مزاحم و ابلاغ آن به دولت و کمیسیون های مرتبط مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 4719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =