عزم دولت سیزدهم ایجاد و تقویت زیرساخت‌های صادرات غیرنفتی است

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مناسبت بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات در پیامی بر عزم دولت سیزدهم برای توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، درد پیام علیرضا پیمان پاک آمده است: جهانی شدن در پی انقلاب ارتباطات و ایدۀ تقسیم کار جهانی تأثیرات عمیقی بر تجارت جهانی داشته به گونه ای که شرایط حضور بنگاه ها در بازارهای بین المللی نیز دستخوش دگرگونی شده است. در این میان با توجه به پیچیده شدن جریان تولید کالا و خدمات در سایۀ سرمایه و تکنولوژی، عبور از صادرات تک محصولی و خام فروشی و حرکت به سمت ایجاد ارزش افزودۀ بیشتر به منظور حضور مثمر ثمر در فرآیند تولید جهانی ضروری می کند.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: با این وصف، و در حالی که دنیا با پیامدهای همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده و تجارت جهانی نیز با تاثیرپذیری از آن رکود قابل ملاحظه ای را تجربه می کند، غیورمردان و شیر زنان کشوری در استراتژیک ترین منطقه جهان، علیرغم تهدیدها و تحریم های بین المللی به فتح بازارهای جهانی و ارتقای جایگاه کالاها و خدمات ایرانی در چرخه تجارت بین الملل  همت گماشته و در پرتو رهنمودهای مقام عظمای ولایت در شاهراه اقتصاد مقاومتی طی طریق می کنند.

در بخش دیگر این پیام آمده است: بدون شک دستیابی به جایگاه در شان کالاها و خدمات ایرانی در دل بازارهای دنیا و در فرآیند تجارت جهانی در گرو تلاشهای بی وقفه صادرکنندگان و فعالان تجاری در بحبوحه جنگ اقتصادی بوده و از این رو هرسال، ۲۹ مهرماه در آیین بزرگداشت روز ملی صادرات، با صادرکنندگان در راستای آرمانهای والای ایران اسلامی در مسیر توسعه همه جانبه، به ویژه اقتصادی، تجدید پیمان می کنیم.

پیمان پاک در پایان این پیام اضافه کرد: عزم دولت سیزدهم در توسعه صادرات غیر نفتی در برنامه ریزی برای تنوع بازارهای هدف، اهتمام به ایجاد و تقویت زیر ساختهای  صادراتی و حمایت از صادرکنندگان تبلور یافته و توجه به مقوله دیپلماسی اقتصادی از رویکردهای اصلی محسوب میشود که شاهد این مدعا، عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای در بدو فعالیت دولت است. سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور در کسوت اولویت‌گذار، تنظیم‌گر، تسهیل‌گر و ناظر، در کنار صادرکنندگان که نقش آفرینان و جهادگران این عرصه هستند میتواند به اهداف توسعه ای کشور دست یابد.

کد خبر 47232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =